Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@11:48:06 GMT

احتمال استرداد آسانژ به آمریکا قوت گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۸۲۵

احتمال استرداد آسانژ به آمریکا قوت گرفت

منابع خبری اعلام کردند وکلای آسانژ از "ونسا باریستر" قاضی رسیدگی به پرونده آسانژ خواستند برای جمع آوری اسناد و شواهدی که بشود از آسانژ دفاع کرد، رسیدگی به درخواست استردادش به آمریکا را برای مدتی به تعویق اندازد که قاضی با این درخواست موافقت نکرد.

آسانژ در واکنش به رد درخواست وکلایش، رویه دادگاه و عدالت در رسیدگی به پرونده اش را زیر سوال برد و گفت: من در برابر یک ابرقدرت با امکانات و منابع نامحدود قرار گرفته ام، در حالی که در زندان نیز شرایط فوق امنیتی بر من حاکم است و گفته به او اجازه نمی‌دهند برای دفاع از خود به نوشته‌ها و اسنادش دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رد این درخواست وکلای اسانژ، پرونده او تا حدود سه ماه آینده در لندن برای تسلیم به آمریکا رسیدگی خواهد شد. موضوع تسلیم آسانژ به آمریکا پس از آن به جریان افتاد که "ساجد جاوید" وزیر پیشین کشور انگلیس با درخواست واشنگتن برای استرداد آسانژ به آمریکا به طور رسمی موافقت کرد.

آمریکا پس از اینکه پایگاه افشاگری که با مدیریت آسانژ هزاران سند درباره اقدامات و جنایات آمریکا در کشور‌های مختلف از جمله عراق و افغانستان و نیز اقدامات انگلیس و همکاری اطلاعات نظامی انگلیس و آمریکا در جنگ‌های اخیر منتشر کرد او را به جرم انتشار اسناد و اطلاعات محرمانه تحت تعقیب قرارداد.

روزنامه نگار ۴۸ ساله استرالیایی که از بیم بازداشت بدست پلیس انگلیس و تحویل به امریکا هفت سال شبانه روز در سفارت اکوادور پناه برده بود بدست پلیس انگلیس بازداشت شد.

آسانژ فروردین امسال پس آن بازداشت شد که دولت اکوادور تغییر کرد و دولت جدید به پلیس انگلیس اجازه داد وارد سفارتش در لندن شود و آسانژ را بازداشت کند.

به گفته وکلایش آسانژ دچار مشکلات روحی شده است و وضع جسمانی مناسبی نیز ندارد. آمریکا ۱۷ اتهام جدید نیز ضد آسانژ به دولت انگلیس ارائه کرده و از دولت انگلیس خواسته است هر چه سریعتر او را تحویل ایالات متحده آمریکا دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قاضی آسانژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • حمایت دانشجویان دانشگاه آزاد گنبدکاووس از جنبش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها