Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:41:35 GMT

تاکيد بر واگذاري اختيارات قانوني شوراها

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۳۹۷۹

تاکيد بر واگذاري اختيارات قانوني شوراها

خبرگزاری آریا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت واگذاری اختیارات قانونی شوراها از سوی دولت در کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محسن هاشمی» افزود: مطابق قانون اساسی و مصوبات قانون شوراها باید اختیارات ویژه ای از دولت به شورای شهر و شهرداری ها منتقل شود که یکی از این اختیارات توزیع برق، آب، گاز و همینطور امور مربوط به مخابرات و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه هنوز این اختیارات از دولت و وزارتخانه به شهرداری ها در کشور منتقل نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خدماتی همچون برق، آب و فاضلاب هم اکنون در قالب شرکت های برق و آب منطقه ای و همچنین شرکت های آب و فاضلاب زیر نظر وزارت نیرو مدیریت می شود.
وی افزود: شورای شهر در قالب فعالیت های این نهاد و با هدف یکپارچه سازی مدیریت شهری همواره از مدیران دعوت بعمل می آورد تا در شورا حضور یافته و برنامه ها و همینطور مشکلات مرتبط با حوزه کاری خود را در راستای مدیریت شهری تهران مطرح کنند.
هاشمی بیان داشت: بطورکلی در استان و شهر تهران نزدیک به 11 هزار مگاوات برق تولید و به همین میزان هم برق مصرف می شود.
وی به رادیو اقتصاد گفت: برای بهره وری این میزان تولید و مصرف برق باید هماهنگی های لازم صورت گیرد چرا که رساندن برق به مردم و بهینه سازی مصرف برق امری که تبادل و همکاری دو طرف را می طلبد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه در حوزه آب نیز این شهر با مشکلات عدیده ای از جمله مصرف و اتلاف بسیار بالا، جمع آوری و برگشت فاضلاب به سفره آب های زیر زمینی، برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی، فرونشست زمین و غیره مواجه است.
وی اظهارداشت: برای بررسی هرچه بیشتر مشکلات و معضلات پایتخت در حوزه وزارت نیرو امروز نشست مشترکی با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و مدیران این وزارتخانه و اعضای شورای اسلامی تهران برگزار شد.
هاشمی گفت: بطورکلی در این نشست وزیر و مدیران وزارت نیرو و همینطور تعدادی از اعضای شورا نقطه نظرات و مسائل خود را مطرح و در نهایت قرار شد این وزارتخانه با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هماهنگی و تعامل بیشتر داشته باشد.
وی افزود: طبق معمول برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر ضرورت دارد کمیته های مختلفی تشکیل تا مسائل مربوط به آب، برق، فاضلاب و غیره بصورت دقیق تر در این کمیته ها مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بحث سرمایه گذاری در جهت تولید و استفاده هرچه بیشتر از برق تجدید پذیر در شهر تهران به رادیو اقتصاد اظهارداشت: مناسب نبودن قیمت خرید تضمینی از جمله مشکلات اساسی در این حوزه است.
وی ضمن اشاره به اینکه قیمت خرید برق تجدید پذیر با توجه به نرخ ارز افزایش پیدا نکرده است، گفت: نرخ ارز سه برابر شده و در برابر قیمت خرید برق تنها 30 درصد بالا رفته است.
هاشمی افزود: متاسفانه در گذشته نیز برق تجدیدپذیر تا 10 کیلو وات ساعت 800 تومان، تا 100 کیلووات 400 تا 500 تومان و بالای 100 کیلووات پائین تر ازاین قیمت ها خریداری می شد.
وی اظهارداشت: سر مایه گذاران بخش خصوصی خیلی راغب به سرمایه گذاری با این قیمت ها نبودند بنابراین سرمایه گذاری جدی برای تولید برق تجدیدپذیر در تهران انجام نشده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر دولت و وزارت نیرو بخواهد سرمایه گذاری جدی در این حوزه اتفاق بیفتد ابتدا باید قیمت تمام شده برق مد نظر قرارگیردو براساس آن انرژی برق به قیمت عادله و سود مناسب از تولید کنندگان خریداری شود.
وی افزود: کسانی که در حال حاضر به شهرداری مراجعه می کنند برای اینکه پنل های خورشیدی را پشت بام یا حیاط منازل خود مستقر کنند همگی دچار مشکل قیمت خرید برق هستند.
هاشمی اظهارداشت: اگر تازه برق به قیمت مناسب از تولید کنندگان خریداری شود نکته بعدی موضوع پرداخت پول برق تجدیدپذیر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی گفت: وزارت نیرو به دلیل کمبود نقدینگی که دارد نمی توان به موقع پول سرمایه گذاران را پرداخت کند بنابراین وزارتخانه مزبور باید در بودجه های خود منابع کافی برای خرید تضمینی برق لحاظ کند تا سرمایه گذاران به این کار مشتاق شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تحلیل کلی اینکه اگر وزارت نیرو برق را به قیمت مناسب خریداری و بهای برق را به موقع به سرمایه گذاران پرداخت کند به خودی خود بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا می کند.
وی در ادامه افزود: شورا و شهرداری تهران در جهت تولید و استفاده از برق تجدید پذیر آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با وزارت نیرو را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید واگذاری اختیارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم

در مراسمی به مناسبت روز شوراها، به اینکه ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در مراسمی به همت شورای اسلامی استان اردبیل، با حضور استاندار اردبیل، رییس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان از شوراهای برتر، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شورا تجلیل شد.

شوراها که منتخبان مردم در روستاها و شهرها هستند، خدمت به مردم در این عرصه را افتخاری بزرگ عنوان کردند .

این شوراها که پل ارتباطی میان دولت و مردم هستند نقش اساسی در پیگیری و تحقق مطالبات مردم دارند.

در این مراسم که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، به این موضوع که ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد، تاکید شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه شورا در پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: شوراها باید در جلب رضایتمندی مردم و تأثیرگذاری در جامعه همت ویژه داشته باشند.

سید حامد عاملی تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در استان برای پیشبرد اهداف توسعه استان وجود دارد که این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از پیگیری برای ارائه کارت به شوراها خبر داد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا، از تلاش و همت شورای اسلامی استان در پیگیری مطالبات مردم تشکر کرد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو سیاست دستگاه قضایی را تعامل با مسئولان برای توسعه استان عنوان کرد و افزود: در این راستا دستگاه قضایی برای تحقق مطالبات مردم از شوراها حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شوراها بدون منت به مردم خدمت می‌کنند و این امر قابل تقدیر و قدردانی است.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با گرامیداشت روز شورا اضافه کرد: همایش گرامیداشت روز شورا در محل سالن پارک بانوان اردبیل برگزار شد.

ابراهیم صفری بیان کرد: در این همایش از شوراهای برتر، پیشکسوتان شورا و اعضای شورا تجلیل و قدردانی شد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر سه هزار و 255 شوراها در روستاها و شهرهای استان فعالیت می‌کنند که این شوراها نقش اساسی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای پیگیری و تحقق مطالبات مردم جلسات و بازدیدهای مختلفی توسط شورای اسلامی استان برگزار شده و در این جلسات و بازدیدها از ظرفیت نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم استفاده شده است.

صفری گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستاها و شهرها اولویت اساسی است و در این راستا پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم