Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:59:20 GMT

تذکر سازمان حمایت به گران‌فروشی شیرخام

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۴۱۲۴

تذکر سازمان حمایت به گران‌فروشی شیرخام

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به گران‌فروشی شیر خام علیرغم کاهش قیمت سبوس، به وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد که دامداران قیمت مصوب عرضه شیر خام را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عباس تابش» معاون وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به «مرتضی رضایی»، معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی خواست که از گران‌فروشی شیر خام جلوگیری شود و دامداران شیرخام را به قیمت مصوب عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نامه عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به مرتضی رضایی معاوم امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی آمده است: «گزارشات و اخبار واصله کماکان حاکی از عرضه شیرخام توسط دامداران بالاتر از قیمت مصوب و عدم تمکین دامداران در رعایت قیمت مصوب این کالا می‌باشد. با عنایت به نقطه نظرات آن وزارتخانه و علیرغم اینکه در محاسبات بهای تمام شده شیرخام قیمت هر کیلو سبوس گندم ۱۲۵۰۰ ریال لحاظ شده، مطابق تصمیمات متخذه در پنجاه و سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه شماره  ۶۰.۱۷۶۷۷۶ مورخ ۱۳۹۸.۶.۳۰ قیمت سبوس گندم از هر کیلو ۱۲۵۰۰ ریال به ۱۰۰۰۰ ریال کاهش یافته و سایر نهاده‌های دامی نیز با قیمت مصوب توسط آن وزارتخانه تأمین و عرضه می‌گردد با این اوصاف عملاً هر گونه گران‌فروشی شیرخام توسط دامداران فاقد توجیه قانونی می‌باشد.

لذا ضرورت دارد مجدداً رعایت سقف قیمت مصوب به کلیه واحدهای عمده دامداری صنعتی و سنتی تولیدکننده شیرخام ابلاغ گردد. بدیهی این سازمان بر اساس  تکالیف قانونی و در جهت  حمایت از حقوق مصرف‌کننده و به عنوان وظیفه ذاتی، برخورد با گرانفروشی واحدهای متخلف را در دستور کار قرار خواهد داد.»

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی مسجد اصفهان کانون های مساجد شیراز کربلا اربعین ۹۸ سازمان حمایت از مصرف کننده گرانی شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با افزایش ۶۲ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۷۸۷ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۵۸۷ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۹۸۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۱ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۲۲.۱۹ دلار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903381

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟