Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:40:24 GMT

ناامیدی گریبان‌گیر قشر تحصیل‌کرده شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۰۲۱

ناامیدی گریبان‌گیر قشر تحصیل‌کرده شده است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در میان دو جنگ تحریم‌ها و ناامیدی قرار داریم.

به گزارش ایسنا، رضا قنبری امروز در نشست خبری ارائه گزارشی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نمایشگاه تهران، اظهار کرد: شرکت‌ها دانش را با ارزش‌افزوده بسیار بالا تبدیل به ثروت می‌کنند که این مسئله باعث ایجاد ضربه‌ بسیار بزرگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در میان دو جنگ قرار داریم؛ یکی جنگ تحریم‌ها و یکی جنگ ناامیدی است که گریبان‌گیر قشر تحصیل کرده جامعه است. برخی از دوستان و جوانان ما سلحشوری‌های بسیار خوبی در این عرصه انجام داده‌اند. این فرهنگ نیاز بسیار زیادی دارد تا همه در کل کشور و در کل جامعه این بزرگواران را بشناسند و بدانند که چه جهادهایی در این زمینه انجام دادند.

قنبری گفت: 4600 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که از این آمار نزدیک به  600 شرکت‌، تولیدی نوع یک هستند. از بین این شرکت‌های تولیدی نوع یک، 30 شرکت انتخاب شدند تا در نمایشگاهی، کل بضاعت دانشجویان کشور را در حضور مقام معظم رهبری به نمایش بگذارند. ما مفتخریم که دوتا از این شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در مشهد و در پارک علم و فناوری متولد شدند و رشد کردند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان، ادامه داد: همه افراد باید کمک کنند تا فرهنگ مبتنی بر فناوری، نوآوری، فرهنگ کار و  شعار "ما می‌توانیم" را در جامعه گسترش دهیم. کشورهایی هستند مانند سنگاپور که خیلی کوچک هستند، اما توانستند فکر را تبدیل به ثروت کنند. این کشورها بسیار قدرتمند و ثروتمند شدند و ما با توجه به زمینه‌هایی که در کشور داریم می‌توانیم از این کشورها پیشی بگیریم.

در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، گفت: من به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان و به عنوان نمونه‌ای از تبدیل ایده به محصول تجاری، مهمترین مسئله را در این صنعت، ایجاد اعتماد می‌دانم.

وی افزود: شرکت ما شرکتی دانش‌بنیان در پارک علم و صنعت استان خراسان است. عرصه فعالیت شرکت ما تولید و آماده‌سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هست. با وجود اینکه این شرکت در مشهد و با فاصله نسبتا زیادی از مرکز تجمع و محور اصلی خود قرار دارد، روند خوبی را طی کرده و در میان لیست تامین کنندگان مورد اعتماد شرکت‌های تابع خودش بوده است.

ناصری حسینی، بیان کرد: تقریبا شرکت نفت، گاز یا پتروشیمی در ایران وجود ندارد که یا با ما سابقه کار دارد یا درحال بستن قرارداد با هم هستیم. حدوداً بالای 100سال است که در حوزه فرآورده‌های نفتی در ایران فعالیت می‌شود. من به عنوان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان و به عنوان نمونه ای از تبدیل ایده به محصول تجاری، مهمترین مسئله را در این صنعت ایجاد اعتماد می‌دانم. خوشبختانه ما به این موقعیت رسیده‌ایم و این فرآیند رشد را در پارک علم و فناوری استان ادامه می‌دهیم.

وی اظهار کرد: تولیدات ما بر پمپ‌ها و کمپرسورهای پر سرعت متمرکز است که یک نوع محصول هایتک محسوب می‎شود. ما تجهیزاتی با دوره کاری 35 هزار دور در دقیقه تولید می‌کنیم که خیلی سرعت بالاتری نسبت به سرعت عرف دارد و به جهت ابعادی 5 برابر و در پارامترهای دیگر مانند وزن، کیفیت، بهره‌وری، تعمیرات و... نسبت به محصولات مشابه خود بسیار مناسب‌تر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد