Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان ظهر سه شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۸، تولیدمحوری اساسی‌ترین نیاز کشور و خراسان‌جنوبی است و همه مسئولان باید اجرای سیاست‌های مرتبط با رونق تولید را مدنظر قرار دهند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات دولت برای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در راستای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی اجرایی‌کردن تفاهم نامه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در زمینه اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار خط اعتباری به خراسان‌جنوبی را پیگیری می‌کنیم که اقدامات آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان ادامه داد: همچنین سازمان صمت خراسان‌جنوبی باید پیگیر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به خراسان‌جنوبی باشد که این اعتبارات بی‌شک در حوزه نقدینگی واحدهای تولید گره‌گشایی می‌کند.

وی افزود: همچنین مطالبه ۱۰۰ میلیارد تومانی از معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری در زمینه اشتغال روستائی را نیز پیگیری می‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در خراسان‌جنوبی (حدأقل یک روز در هفته)، گفت: بیش از برگزارکردن این ستاد، اجرایی‌کردن مصوبات آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معتمدیان با اشاره به کاهش صادرات از خراسان‌جنوبی در سال گذشته اظهارکرد: باید با بررسی و کارشناسی دقیق‌تر راهکارهای رونق صادرات در خراسان‌جنوبی به ویژه به کشورهای همسایه را یافته و آن را عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های جدی و مهم در خراسان‌جنوبی جلوگیری از اجرای طرح‌های آب‌بر است به ویژه اینکه در خراسان‌جنوبی به عنوان استان پایلوت اجرای سند سازگاری با کم آبی مدنظر است.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و نقدینگی بانک‌ها در خراسان‌جنوبی باید به سمت صنایع فراوری به ویژه فراوری محصولات استراتژیک، صنایع بسته‌بندی و صنایع فراوری محصولات معدنی جهت‌دهی شود.

معتمدیان گفت: بی‌شک اجرایی‌شدن این مهم منجر به افزایش ارزش افزوده اقتصادی در استان، افزایش درآمدهای ارزی، اشتغال‌زایی و مهمتر از همه پیشگیری از آسیب مهم خام‌فروشی در خراسان‌جنوبی می‌شود.

وی بیان‌کرد: باید در صدور کارت‌های بازرگانی پیله‌وری بازنگری شود تا هم از فرار مالیاتی و هم سوء استفاده از این کارت‌ها جلوگیری شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت بررسی مشکلات ارزی صادرکنندگان خراسان‌جنوبی یادآور شد: تلاش می‌کنیم این مشکلات را در جلسه‌ای با حضور مدیرکل بانک مرکزی مورد بررسی قرار داده و برای آن راه‌حلی بیابیم.

کد خبر 4753538

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی تولید اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین سانحه تصادف گرگان شهرکرد شیراز استانداری سمنان موکب مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند

استاندار خراسان شمالی، گفت: تعاونی‌های دانش بنیان خراسان شمالی مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد  امروز در کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری، آن را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و اظهار داشت: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش‌بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی افزود: توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام از اهم مواردی هستند که می‌تواند در جهش تولید موثر باشد.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد. 

حسین‌نژاد به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور برطرف شود. 

قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در ابتدای این آیین ضمن تشکر از توجه استاندار خراسان شمالی به حوزه ی علم و فناوری استان، پارک علم و فناوری را حلقه ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد  شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت 30 هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد های زیر مجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته 26 کشوری بود، امسال با 13 رتبه ارتقا به 13 کشوری رسیده است.

استاندار خراسان شمالی در حاشیه این آیین از پروژه ساختمان 8 واحدی که قرار است در اختیار واحدهای فناوری استان قرار گیرد نیز بازدید کرد و پیشرفت پروژه را از بازدید قبلی تاکنون تحسین کرد.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند