Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:04:33 GMT

فخرفروشی با پیراهن‌های حراجی آدیداس

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۵۱۳۶

فخرفروشی با پیراهن‌های حراجی آدیداس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «برخی از نزدیکان باشگاه تراکتور گفته‌اند که پیراهن دوم هنوز از گمرک ترخیص نشده است. اگر این ادعا درست باشد، سؤالی که پیش می‌آید این است که پس پیراهن قرمز این تیم که چند روز پیش در تمرین از آن رونمایی شد، چگونه وارد شده بود؟ آیا اشتباه است اگر فکر کنیم مدیران این باشگاه فقط چند دست لباس قرمز خریده و یادشان رفته بود که برای بازی‌های خارج از خانه، به لباس دوم و سوم هم نیاز دارند؟

سؤال مهم‌تر این است: رابطه بین باشگاه تراکتور و برند آدیداس چگونه است؟ اگر آدیداس اسپانسر تراکتور شده پس چرا در وبسایت این کمپانی شناخته شده، نامی از باشگاه تراکتور نیامده؟ در وبسایت آدیداس می‌توان پیراهن همه تیم‌های تحت قرارداد این کمپانی را به راحتی خرید، اما این امکان برای تراکتور پیش‌بینی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیلش چه چیزی می‌تواند باشد غیر از این که آدیداس اسپانسر تراکتور نیست و مالک متمول این باشگاه تنها با هدف فخرفروشی به رقبا و تأثیرگذاری روی هواداران خودی، چند دست لباس با کیفیت خریده است؟

همه می‌دانیم آدیداس به خاطر تحریم‌ها حاضر نیست اسپانسر تیم‌های ایرانی شود. حتی تیم ملی در جام جهانی هم با لباس ارزان‌قیمت و زیر ۲۰ یورویی آدیداس در مسابقات شرکت کرد و پول آن را هم پرداخت. پیراهن آدیداس تیم ملی، با وجود صعود این تیم به جام جهانی، در هیچ‌یک از فروشگاه‌های حقیقی و مجازی آدیداس پیدا نمی‌شد. اغلب ایرانی‌هایی هم که در روسیه این پیراهن را به تن کرده بودند، آن را نه از نمایندگی‌های رسمی آدیداس که از تولیدی‌های منیریه خریده بودند!

دریغ از یک کار اصولی

محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور سال‌هاست حضور پررنگی در فوتبال ایران دارد و هزینه‌های زیادی هم کرده است، اما به‌ندرت می‌توان ردی از تأثیرات مثبت او بر این فوتبال پیدا کرد. مالکیت همزمان این سرمایه‌دار بر دو تیم تراکتور و گسترش فولاد (که پارسال امتیازش به ماشین‌سازی واگذار شد) در سال‌های اخیر همیشه مورد مناقشه بوده. قوانین فیفا و البته اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران حضور همزمان یک شخص در دو باشگاه را منع کرده، اما اطرافیان زنوزی در رد این ایراد، به مدیریت همزمان وزارت ورزش بر استقلال و پرسپولیس اشاره می‌کنند. به نظر می‌رسد مدیران فدراسیون فوتبال هم به دلایلی نامعلوم از این نقض آشکار مقررات چشم‌پوشی کرده‌اند.

به گفته منتقدان، زنوزی در یکی، دو سال اخیر با خرید‌های پرسروصدای بازیکنان و مربیان خارجی، تأثیر منفی بر بازار فوتبال ایران گذاشته و قیمت‌ها را غیر واقعی کرده است. حالا این نگرانی به وجود آمده که با خرید لباس از کمپانی آدیداس، او بدعت بد دیگری در فوتبال ایران پایه‌گذاری کند. اگر قرار باشد بقیه تیم‌ها هم تراکتور را الگو قرار دهند، از سال آینده به جای قرارداد اسپانسری با تولید‌کننده‌های لباس، همه به‌دنبال خرید لباس‌های شناخته شده خواهند بود. به این ترتیب باشگاه‌ها نه‌تن‌ها یکی از روش‌های درآمدزایی‌شان را از دست می‌دهند، که مجبور خواهند شد سالانه بودجه قابل توجهی برای خرید لباس کنار بگذارند.

دو رونمایی در یک نیم‌فصل!

آیا قانون به تیم‌ها اجازه می‌دهد در یک فصل دو پیراهن با دو طرح متفاوت بپوشند؟ معمولا در همه لیگ‌های معتبر تیم‌ها موظفند ابتدای فصل پیراهن‌های اول، دوم و سوم خود را معرفی کنند و در طول فصل اجازه ندارند آن را تغییر بدهند. در دوره قبلی مدیریت انصاری‌فرد در پرسپولیس، این تیم به‌خاطر اراده اسپانسر اقدام به تعویض پیراهن طرح ساده خود با پیراهن‌های راه‌راه قرمز و سفید کرد که هر بازی جریمه‌اش را هم پرداخت.

پیراهن آدیداس چند؟

وارد سایت آدیداس که بشوید چیزی درباره تراکتور وجود ندارد و پیراهن‌های طرح جدید این باشگاه البته بدون آرم در این سایت با مبلغ ۳۵ یورو قابل خرید است که ۲۰ درصد هم تخفیف پاییزه به آن خورده و قیمت تا ۲۸ یورو پایین آمده است. یک مدل ۱۹یورویی هم از همین طرح در سایت وجود دارد. شورت ۲۲ و جوراب ۱۲یورو قیمت خورده. قیمت همین لباس با همین طرح، اما با لوگوی باشگاه فنرباغچه یا آژاکس ۸۹.۹۵ یورو است. دلیلش هم فقط همان لوگویی است که باعث درآمدزایی برای این باشگاه‌ها می‌شود. STRIPED ۱۹JERSEY را در سایت آدیداس جست‌وجو کنید و پیراهن تیم محبوب خود را بخرید. بعدا مجبورید لوگوی تراکتور و هواپیمایی آتا متعلق به زنوزی را خودتان بچسبانید؛ البته نه به این بدسلیقگی که این دو لوگو بدون نظم و درست در تلاقی خطوط راه‌راه به پیراهن جدید تراکتور چسبانده شده است.

چند برند در یک تمرین؟

آخرین تمرین تراکتور با پیراهن‌های برند پوشاک «مجید» برگزار شد و دروازه‌بان‌ها هم با پیراهن «یوسف‌جامه» تمرین کردند؛ یعنی باشگاه فقط یک دست پیراهن و شورت و ساق خریده و هیچ خبری از لباس دوم یا سوم و لباس تمرین نیست، اما با همین هم می‌شود به دیگران فخر فروخت.»

منبع:شهروند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی باشگاه تراکتورسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم

ایسنا/کرمان سرمربی گل گهر سیرجان گفت: من دوست ندارم فوتبال «بکش زیرش» را بازی کنم، ما داریم یک تیم می‌سازیم.

به گزارش ایسنا، مارینوس اوزونیدیس پس از تساوی بدون گل تیمش برابر شمس آذر قزوین در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در نشست خبری اظهار کرد: در چنین مسابقاتی که شما برنده نمی‌شوید ولی همه توانتان را در زمین می‌گذارید، نمی‌دانم چه کار باید بکنیم که بازی را برنده بشویم. نیمه اول ایده‌آل نبودیم و مقابل تیمی دونده و فعال بازی کردیم. در نیمه اول سه چهار شانس خوب پیدا کردیم.

وی افزود: در نیمه دوم فکر می‌کنم یکی از بهترین نیمه‌هایی بود که تا این لحظه بازی کردیم. جلوی چنین تیمی وقتی هیچ موقعیتی به رقیب نمی‌دهید و سه چهار شانس ۱۰۰ درصد از دست می‌دهید،‌ چه می‌توانم به بازیکنانم بگویم. آنها بهترین توان‌شان را در بازی گذاشتند. خیلی باتمرکز بودند و شانس‌های گلزنی ایجاد کردند ولی خب گل نزدند. من به عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم اگر ببازیم یا حتی مساوی کنیم، چنین عملکردی از بازیکنانم ببینم. باید بدانیم که یک مهاجم جوان داریم که هفت گل زده است.

اوزونیدیس ادامه داد: همیشه گفته‌ام که دو راه برای تیمداری دارید، یک اینکه بروید و یک تیم آماده بخرید و دیگر اینکه یک تیم را بسازید و ما تصمیم گرفتیم که یک تیم بسازیم. در چنین موردی ما یک روز بالا هستیم و یک روز پایین. ولی بعد از چنین عملکردی من به بازیکنانم واقعاً تبریک می‌گویم. طبیعتاً اگر گل می‌زدیم خیلی بهتر می‌بود ولی نزدیم و در دقیقه آخر یک دیرک نیز زدیم. وی افزود: من بارها گفته‌ام وقتی شما سه چهار تیم اول نیستید، برای من مهم نیست که پنجم یا ششم بشویم. مهم روشی است که بازی کنیم و ادامه دهیم و در این سبک، بازیکنان به مرور پیشرفت می‌کنند. من به عنوان سرمربی باید از بازیکنانم تشکر کنم، آن سبکی که می‌خواستیم را انجام دادند، دویدند و جنگیدند.

او در پاسخ به این سوال که «گل گهر ۶ هفته است نتیجه نمی‌گیرد و امشب طرفداران علیه تیم شعار دادند و نتیجه مهم است»، گفت: بله نتیجه مهم است ولی به شما گفتم که ببینید چطور ما امتیاز نگرفتیم. شما به عنوان یک خبرنگار و هواداران طبیعی است که نتیجه را ببیند ولی من از دید خودم دارم می‌بینم که تفاوت بزرگی وجود دارد. اگر یادتان بیاید بازی‌های مقابل پیکان، همین امروز ما بدشانس بودیم. می‌خواهم به این شکل نگاه نکنید زیرا که اگر اینگونه به مسابقات نگاه کنید، آن راهی را که می‌خواستیم از دست می‌دهیم. من ترجیح می‌دهم که همین سبکی که تیم بازی می‌کند را ارائه کند و حالا مثلا در یک بازی شانس با ما یار باشد و ببریم ولی مستحق پیروزی نباشیم.

در ادامه همان خبرنگار ما چهار سال است نتیجه نمی گیریم و همه مربیان می‌گویند که تیم پیشرفت می‌کند، سرمربی گل گهر در پاسخ گفت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که ما داریم یک تیم می‌سازیم. ما بازیکنان آماده نمی‌خریم. من در مورد سال‌های گذشته حرف نمی‌زنیم چون هر کسی یک سبکی دارد ولی ما امسال خواستیم که یک سبکی بسازیم. تا حالا دیدید که یک تیم با مهاجم ۲۰ ساله کل فصل را بازی کند؟ یا دفاع ۲۰-۲۱ ساله کل لیگ را بازی کنیم؟ به من پاسخ بدهید!

اوزونیدیس ادامه داد: وقتی شما اول نیستید،‌ درگیر این نباشید که یک رده بالاتر یا پایین‌تر تیم قرار دارد. ببینید من دوست ندارم فوتبال «بکش زیرش» را بازی کنم، ما داریم یک تیم می‌سازیم. امروز باید به بازیکنان تبریک بگوییم زیرا که بهترین‌شان را گذاشتند و خیلی خوب بودند، البته که ما می‌دانیم ضعف‌هایی داریم. ترکیب ما در نیم فصل اول با نیم فصل دوم را مقایسه کنید. تماشاگرها باید امروز از بازیکنان حمایت کنند، نه اعتراض. زمانی باید اعتراض کنند که یک بازیکن ۱۰۰ درصد توانش را در زمین نگذارد ولی می‌بینید که بازیکنان وجودشان را می‌گذارند، این تیم باید از سوی هواداران حمایت شود. این سبک باعث می‌شود که باشگاه پیشرفت کند. باید همه با هم باشیم. ما نمی‌خواهیم هر زمان که برنده‌ایم هوادار با ما باشد. باید که فضایی ایجاد کنیم که تیم را کم‌کم اینجا بیاوریم.

سرمربی گل گهر در پاسخ به اینکه چرا لباس تیم بین دو نیمه عوض شد نیز گفت: برای این‌که مشکل داشتند. طبیعتاً تیم میهمان باید دو دست لباس داشته باشد. ما می‌توانستیم نگذاریم تیم میهمان با آن لباس وارد زمین شود ولی ما چنین شخصیتی نداریم و به احترام هواداران، دوربین و اینکه لباس‌ها شبیه به هم بودند، لباس‌ها را عوض کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیاگو سیلوا در پیراهن فلومیننزه / عکس
  • گل دوم تراکتور به فولاد + فیلم
  • گل اول تراکتور به فولاد + فیلم
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • اوزونیدیس: فوتبال «بکش زیرش» را بازی نمی‌کنم/ داریم یک تیم می‌سازیم
  • اتفاق عجیب در لیگ برتر فوتبال ؛ یک تیم با ۲ پیراهن | تصاویر
  • اتفاق عجیب؛ بازیکنان گل گهر بین دو نیمه لباس شان را تغییر دادند!
  • اتفاق عجیب در گل گهر؛ تغییر پیراهن در نیمه دوم!
  • یک تساوی دیگر از گل‌گهر؛ تیمی با ۲رنگ پیراهن!
  • تغییر عجیب پیراهن گل گهر در دیدار با شمس آذر