Web Analytics Made Easy - Statcounter

فانی با بیان اینکه نیم قرن تجربه بنده می گوید طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی قابلیت اجرایی شدن ندارد، گفت: نمایندگان مجلس پیش از تدوین طرح باید آن را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش می رساندند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «علی اصغر فانی» در نقد و بررسی طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور در دانشگاه تربیت مدرس که عصر امروز (30 مهر 1398) برگزار شد، گفت: در قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش آمده است که از وظایف و اختیارات این شورا این است که هر طرح و لایحه ای در مجلس مطرح می شود، پیش از آن باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش را تصویب کرده است و این اختیارات را داده اند اما اکنون شاهد هستیم بدون توجه به شورای عالی آموزش و پرورش طرح تدوین می کنند که این غیر قانونی است. 

 

وی با بیان اینکه رفع انحصار از زبان انگلیسی مسئله جدیدی نیست، گفت: این موضوع در سال 1381 و 1382 دو بار به تصویب رسیده است تا دانش موآموزان چند زبان خارجی را به دلخواه انتخاب کنند.

 

فانی ادامه داد: کانون زبان ایران ذیل کانون پرورش فکری انجام وظیفه می کند. این کانون همه زبان ها را آموزش می دهد، یک بار آمار از درصد گرایش دانش آموزان به زبان های خارجی گرفتند که قریب به 99 درصد گرایش به انگلیسی داشتند، نمی دانم چرا ما می خواهیم یک چرخ را چند مرتبه اختراع کنیم.

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: سال 1371 کتاب زبان آلمانی داشتیم و این درس را ارایه دادیم اما تعداد کمی از دانش آموزان به این سمت آمدند.

 

وی تاکید کرد: بنده یک سال دیگر نیم قرن می شود که در آموزش و پرورش تجربه دارم. با این تجربه می گویم نمی توان این قانون را اجرا کرد.

 

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدانند هر طرح و هر لایحه ای که تصویب می شود، ابتدا ببینند این طرح جنبه اجرایی دارد یا خیر، سپس تصویب کنند.

 

وی تصریح کرد: یکی از اشکالات اجرای این طرح عدم گرایش دانش آموزان به زبان های دیگر است و اگر این قانون هم اجرا شود، 10 سال طول می کشد تا معلم و متخصص تربیت شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند کانون های مساجد حب الحسین یجمعنا وزیر اسبق آموزش و پرورش علی اصغر فانی زبان انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود