Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرزانه گشمردی بیان کرد: سرطان یکی از مشکلات اصلی نظام سلامت در ایران است که مبارزه با آن نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان و جلب مشارکت مردم  ازجمله سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه  است.

او تصریح کرد: سرطان پستان اولین سرطان شایع در زنان ایران و جهان است که تشخیص زودهنگام آن نقش مهمی در درمان‌پذیری و کیفیت زندگی بیماران و نیز کاهش هزینه‌های درمان خواهد داشت در همین راستی برنامه "پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان" از ۹ مهرماه لغایت ۹ آبان ماه ۹۸ قابل‌اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بیماری‌های غیر واگیرمرکز بهداشت شهرستان بوشهر  افزود: سرطان در حال حاضر به‌عنوان سومین علت مرگ‌ومیر در اکثر جوامع ازجمله در ایـران مطـرح بوده و در سـال‌هـای اخیر میزان بروز برخی از سـرطان ازجمله سـرطان‌هـای روده و پسـتان افـزایش روزافزونـی داشـته اسـت.

گشمردی تاکید کرد: ازآنجایی‌که سرطان پستان یکی از شایع‌ترین بیماری در زنان است به همین دلیل دانستن اطلاعات در این زمینه برای هر خانمی هرچند دچار این بیماری نباشند لازم است.

او بادآور شد: بیشتر توده‌های پستان سرطانی نیستند و درمان پستان همیشه به برداشتن پستان منتهی نشده و در مراحل اولیه بیماری با درمان‌های جدید شانس بهبودی واقعی وجود دارد.

مسئول بیماری‌های غیر واگیرمرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان را شامل سن بالا، سن پایین بلوغ، اولین زایمان در سن بالا، عدم حاملگی و زایمان، سابقه سرطان پستان یا بیماری پستان خوش‌خیم (غیر سرطانی)، ابتلا خواهر یا مادر بیمار به سرطان پستان، اشعه یا اشعه درمانی در ناحیه پستان، وجود بافت متراکم پستان در ماموگرافی، مصرف هورمون‌های استروژن و پروژسترون و مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سفید بودن پوست دانست.

گشمردی گفت: علایم و نشانه‌های سرطان پستان مانند وجود توده و برآمدگی در پستان (که بندرت دردناک است)، بزرگی غدد لنفاوی زیر بغل، خونریزی و یا ترشح از نوک پستان، تغییر در اندازه پستان و تغییرات پوست شامل فرورفتگی و یا توکشیدگی پوست پستان، تغییر فرم هاله اطراف نوک پستان، زخم و تورم در پوست پستان و تغییر در فرم طبیعی پوست پستان است.

او راه‌های پیشگیری از سرطان پستان را کاهش وزن، انجام فعالیت ورزشی، شیردهی مادر، رعایت رژیم غذایی، ماموگرافی جهت زنان ۴۰ سال، معاینه سالیانه پستان، خودآزمائی پستان و زیر بغل یک هفته بعد از زمان قاعدگی دانست.

انتهای پیام/م

سرطان پستان اولین سرطان شایع در زنان ایران و جهان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران طی روزهای پنجم تا هفت اردیبهشت، در انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است و جمعی از برجسته‌ترین متخصصان این رشته از سراسر ایران و خارج از کشور را گرد هم آورد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، این رویداد علمی با حضور دکتر یوسف پناهی - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر حسین فرشیدی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، دکتر محمد رئیس زاده - رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.

دکتر فریدون نوحی - رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته، به اهمیت این رویداد علمی در ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور اشاره کرد.

او بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان دانست و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری برای مقابله با این چالش بزرگ تأکید کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، در طول سه روز برگزاری کنگره، سخنرانی‌های علمی متعدد و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی ارایه می‌شود و اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی‌های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و دیگر رشته های تخصصی قلب و عروق به تبادل دانش و تجربیات خود می‌پردازند.

علاوه بر سخنرانی‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این کنگره تدارک دیده شده است که فرصتی برای متخصصان جهت ارتقای دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف قلب و عروق فراهم کرده است. بدون شک، تبادل دانش و تجربیات در این کنگره، گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه