Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با حضور شاعران و مداحان عاشورایی فردا یکم آبان ماه سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده است. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

ناصر اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:  با حضور شاعران و مداحان عاشورایی فردا یکم آبان ماه سوگواره ملی شعر عاشورایی «ماه منیر» در اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمده است و درصدد هستیم با همکاری مسئولان و متولیان مربوطه این سوگواره به صورت باشکوه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت معرفی سبقه تاریخی هنر شعر عاشورای استان به جهان نیز گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه اقدامات اساسی انجام داده شود تا بتوانیم در این زمینه به یک امر فراگیر و نهادینه دست یابیم که این امر باید مورد توجه واقع شود.

کتاب دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی منتشر شداجرای نمایش‌های «سوگواره خورشید» در پنج صحن حرم رضوینهمین همایش سوگواره کانون تعزیه استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: معرفی اردبیل به عنوان مهد شعر عاشورایی در ادبیات ترکی در دستور کار قرار گرفته است که کشورهای ترکی زبان این مورد را مورد توجه قرار داده است و درصدد هستیم در این زمینه در امر معرفی ادبیات ترکی به صورت فراگیر عمل کنیم.

اسحاقی اظهار کرد: 350 اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده و منتخبان در سه مرحله داوری مشخص شده‌اند که فردا در مراسم اختتامیه از منتخبان تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید که تمهیدات لازم در این زمینه هم‌اکنون در نظر گرفته شده است و مسئولان کشوری و استانی در این مراسم حضور می‌یابند.

وی اظهار کرد: مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی برای برگزاری این سوگواره ملی در نظر گرفته شده و مشارکت شرکت کنندگان در این مراسم شایسته تقدیر و قدردانی است که بدون شک این مراسم در ترویج فرهنگ عاشورایی بسیار مثمرثمر خواهد بود و نقش شایانی را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود