Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@17:45:06 GMT

ایران و آذربایجان شهرک صنعتی می سازند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۷۴۹۴

ایران و آذربایجان شهرک صنعتی می سازند

" جواد جهانگیرزاده " سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: عملیات ساخت شهرک صنعتی مشترک جمهوری آذربایجان و ایران در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گزارش ایرنا؛ جهانگیرزاده روز سه شنبه در دیدار هیات ۶۰ نفره اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان که به باکو سفر کردند افزود: ساخت این شهرک صنعتی مشترک با هدف تولید و فرآوری مشترک محصولات کشاورزی و صنعتی و صادرات محصولات آن به دو کشور و کشورهای منطقه پس از توافق نهایی فیمابین بزودی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موقعیت مناسب جمهوری آذربایجان برای ورود تجار ایرانی از طریق این کشور به بازار کشورهای همسود، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد شرایط لازم برای گسترش همکاری های اقتصادی را اعلام کرد و افزود: در این راستا فعالیت سه گمرک از چهار گمرک بین ایران و جمهوری آذربایجان شبانه روزی شده است و گمرک پلدشت هم به خاطر نداشتن ظرفیت لازم در حال حاضر ۱۶ ساعته فعالیت می کند.

جهانگیرزاده همچنین به پیگیری اصلاح و مرمت پایانه گمرک آستارا و آسان سازی صدور روادید اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا صدور ویزا همچون فرودگاه ها درگذرگاه های مرزهای زمینی دو کشور هم صادر شود و هزینه آن هم کاهش یابد.

ایران در نیمه اول سال جاری میلادی ۲۹۰ میلیون دلار کالا به جمهوری آذربایجان صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو چندی پیش اظهار امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

درسال های اخیر تعداد شرکت های فعال ایرانی در جمهوری آذربایجان از ۵۰۰ شرکت به یک هزار واحد افزایش یافته است

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران آذربایجان شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست