Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود گفت که با رئیس‌جمهور ترکیه بر سر حل و فصل درگیری‌ها در مرز ترکیه و سوریه به توافق دست یافته است. تاریخ انتشار: 22:09 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۱۱۷۳

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از العالم،«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با همتای ترکیه‌ای خود در کنفرانس خبری مشترک با اردوغان گفت که تمامیت ارضی سوریه باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: که با رئیس‌جمهور ترکیه بر سر حل و فصل درگیری‌ها در مرز ترکیه و سوریه به توافق دست یافته است.   پوتین بیان داشت: بعد از همکاری طولانی تصمیمی برای حل و فصل مسئله مرز ترکیه و سوریه گرفته شده است.   رئیس‌جمهور روسیه گفت: «ما معتقدیم که تحولات میدانی نباید بر کمیته قانون اساسی سوریه اثر بگذارند.»   او همچنین گفت که از جامعه بین‌المللی می‌خواهد از بازگشت آوارگان حمایت کند. پوتین گفت: «آوارگان باید در اسرع وقت به سرزمین‌هایشان برگردند.»   پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت مهم است که تروریست‌ها از عملیات نظامی ترکیه در سوریه سوءاستفاده نکنند.   اردوغان: تلاش می‌کنیم تمامیت ارضی سوریه حفظ شود/ در این دیدار به توافقی تاریخی برای جلوگیری از گسسته شدن اراضی سوریه دست پیدا کردیم/ شبه‌نظامیان کرد از تمامی مرز‌های منطقه امن تا عمق ۳۰ کیلومتر طی ۱۵۰ ساعت عقب نشینی کنند   «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که در این دیدار بر توسعه روابط دوجانبه و افزایش حجم مبادلات تجاری و استفاده از ارز‌های دو کشور تاکید شد.   وی که در سوچی روسیه صحبت می‌کرد، افزود: «تلاش می‌کنیم تمامیت ارضی سوریه حفظ شده و هیچگونه چشم طمعی به اراضی سوریه نداریم.»   رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «از چندین سال پیش حداکثر تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های ریشه‌ای برای بحران سوریه به کار بستیم.»   وی گفت: «به دنبال تقویت شرایط کنونی در ادلب و حمایت از زیرساخت‌ها در این منطقه برای تقویت امنیت هستیم.»   اردوغان اضافه کرد که در دیدار با پوتین عملیات چشمه صلح و اهدافش در پاکسازی مرز‌ها از تمامی گروه‌های تروریستی تشریح شد.   رئیس جمهور ترکیه گفت: «در این دیدار به توافقی تاریخی برای جلوگیری از گسسته شدن اراضی سوریه دست پیدا کردیم و اسنادی را با روسیه امضا کردیم که بر اساس آن، شبه‌نظامیان کرد از تمامی مرز‌های منطقه امن تا عمق ۳۰ کیلومتر طی ۱۵۰ ساعت عقب نشینی کنند که این عقب نشینی شامل تل رفعت و منبج به طور کامل نیز می‌شود.»   اردوغان در ادامه اضافه کرد که سران ترکیه و روسیه امیدوار هستند که صلح و ثبات به سرزمین‌های سوریه بازگردد.   انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پوتین اردوغان سوریه آوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم

رئیس جمهور سوئیس عصر یکشنبه به وقت تهران گفت که این کشور ارتش اوکراین را به تجهیزات نظامی برای نبرد با روسیه مجهز نمی‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس اظهار داشت که علیرغم تلاش برای تصویب قانون اضطراری جهت تعویق وضعیت بی‌طرفی این کشور، سوئیس به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

رئیس جمهور سوئیس گفت که او از تصویب احتمالی قانون اضطراری که به سوئیس بی طرف اجازه می‌دهد تسلیحات کی‌یف را تامین کند، حمایت نمی‌کند.

او گفت: «قانون اضطراری تنها در موارد ضروری، به عنوان مثال در طول بحران کووید قابل استفاده است.»

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه انیز گفت که «ایالات متحده و متحدانش خواستار آن هستند که اوکراین از فروپاشی سیستم دفاعی خود جلوگیری و به هر قیمتی شده حمله نیرو‌های روسیه را مهار کند؛ در نتیجه، تلفات روزانه دشمن (کشته و زخمی) در آوریل (ماه گذشته) به ۱۰۰۰ سرباز افزایش یافت».

وی افزود «رژیم کی‌یف اوکراینی‌ها را که تمایلی به جنگ ندارند، به قتلگاه میندازد. مقام‌های اوکراینی بسیج نیرو را در تلاش با هدف جلب لطف اربابان غربی خود برای تداوم کمک مالی و نظامی آن‌ها تشدید می‌کنند».
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اخیراً در مصاحبه‌ای گفتکه احتمالاً وضعیت برای نیرو‌های این کشور که در ماه‌های اخیر با کمبود تجهیزات و تسلیحات مواجه بوده‌اند، به طور پیوسته بدتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی