Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه پولیتیکو گزارش داد «ویلیام تیلور» کاردار سفارت آمریکا در اوکراین روز سه‌شنبه در مجلس نمایندگان شهادت داد که دولت ترامپ تلاش فراوانی کرده تا رئیس جمهوری اوکراین را برای آغاز تحقیقات علیه رقبای انتخاباتی تحت فشار قرار دهد.

تیلور در تحقیقات اولیه برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از سوی مجلس نمایندگان در جریان است، گفته است که کاخ سفید کمک مالی به اوکراین و دیدار «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور با ترامپ را به آغاز این تحقیقات مشروط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پولیتیکو، یکی از شاهدان در این نشست گفته است که شهادت ۱۵ صفحه‌ای تیلور حاکی از گستردگی تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای متقاعد کردن اوکراینی‌ها برای آغاز تحقیقات علیه «جو بایدن» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

شهادت تیلور همچنین بر میزان پیوند زدن کمک مالی به اوکراین و دیدار زلنسکی با ترامپ به این تحقیقات تاکید داشته است.

تیلور که اوایل سال جاری پس از اخراج غیرمتعارف سفیر آمریکا در اوکراین، سرپرست این سفارت‌خانه شد، در یک گفت وگوی متنی با «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که ماه گذشته افشا شد، اظهاراتی حاکی از هشدار درباره سیاست واشنگتن در قبال کی‌یف داشته است.

تیلور در این مکالمه از ساندلند پرسیده است: "آیا ما اکنون می‌گوییم که کمک های امنیتی و جلسه [کاخ سفید] مشروط به تحقیقات است؟ ". ساندلند در پاسخ گفته است: به من زنگ بزن. هیچ چیزی مبنی بر اینکه این دو در ادامه چه گفته‌اند هنوز پیدا نشده است.

وی بعدتر در گفت‌وگو با مقام‌های دیگر نیز از مشروط شدن کمک‌های مالی حدود ۴۰۰ میلیون دلاری به مشارکت اوکراین در جنگ انتخاباتی ترامپ با رقبایش ابراز شگفتی کرده است.

خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟