Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:49:08 GMT

چگونه تاریخ تولدمان را تغییر دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۹۶۲۷

چگونه تاریخ تولدمان را تغییر دهیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ تولد هر فردی در شناسنامه او ذکر شده است و این تاریخ تولد بیانگر آغاز زندگی یک فرد و شخصیت حقیقی او است.

تاریخ تولد هر فرد از زمان تولد او آغاز می‌شود و در شناسنامه فرد ذکر می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است فردی بخواهد تاریخ تولد خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تاریخ تولد تنها در مواردی که به صورت اشتباه به ثبت رسیده باشد قابلیت تغییر دارد در غیر این صورت نمی‌توان تاریخ تولد جدیدی را در شناسنامه خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید: آیا مشمولانی که سن خود را تغییر داده‌اند، از سربازی معاف می‌شوند؟ 

بر اساس قانون تغییر سن تنها یک بار در طول عمر فرد انجام می‌شود و پس از آن تنها در صورت اختلاف بسیار زیاد می‌توان تاریخ تولد را تغییر داد.

اگر اختلافی میان سن واقعی و سن درج شده در شناسنامه بیش از ۵ سال باشد می‌توان درخواست تغییر تاریخ تولد را ارائه کرد.

تغیر تاریخ تولد با تائید ثبت احوال

پس از ارائه درخواست اختلاف سن باید حتما به تایید کمیسیون مقرر برسد و سپس پزشک متخصص کمیسیون بر اساس علم پزشکی تشخیص دهد که ۵ سال اختلاف درست است و در این هنگام می‌توان از مرجع صالح برای تغییر سن کمک گرفت.

فرد متقاضی که می‌خواهد تاریخ تولد خود را اصلاح کند باید به دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود مراجعه کند، پس از این مراجعه جلسه رسیدگی توسط کمیسیون برگزار می‌شود و خواهان می‌تواند درخواست خود را به کمیسیون ارائه دهد.

پس از ارائه درخواست کمیسیون از پزشکی قانونی درخواست می‌کند تا بررسی های خود را انجام دهد و اگر پزشکی قانونی تشخیص داد که سن فرد با تاریخ تولد او مغایرت دارد تاریخ تولد فرد در شناسنامه را تغییر می‌دهد.

مرجع صالح برای پذیرش تصحیح یا ابطال اسناد سجلی هیئت حل اختلاف دادگاه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • درخواست رسمی استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان
  • استقلال خوزستان خواهان تغییر داور بازی سپاهان
  • دلیل درخواست استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان مشخص شد+سند
  • درخواست استقلال خوزستان برای تغییر داور بازی با سپاهان
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال