Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پردیس سینمایی ایران مال گفت: یک فیلم خوب همیشه کمدی نیست. در چندسال اخیر فیلم های اجتماعی بسیار خوبی از جمله «سرخپوست»، «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد» و... را داشتیم که در گیشه ها فروش بسیار خوبی به دست آوردند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

رضا سعیدی پور مدیر پردیس سینمایی ایران مال در گفت و گو با خبرنگار  سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درمورد عامل موفقیت فیلم ها در گیشه سینما گفت: فیلمسازان تمام تلاششان این است که کارشان در 6 ماه نخست سال اکران شود که مناسبت هایی چون عید نوروز و عید فطر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع بهترین زمان اکران فیلم ها، نیمه اول سال است اما با این حال فیلم هایی هم بودند که در ایامی چون نوروز و عید فطر اکران شدند که فروش خوبی نداشتند. بنابراین زمان اکران، به تنهایی دلیل اصلی موفقیت یک فیلم نیست.

وی ادامه داد: یک فیلم باید فیلمنامه قوی داشته باشد و قصه جذابی را روایت کند. در کنار داستان خوب، چهره هم داشته باشد که مخاطب بتواند ارتباط برقرار کند. ضمن اینکه تبلیغات هم در فروش بی تاثیر نیست. اگر یک فیلم شرایط فوق را داشته باشد می تواند فروش خوبی در گیشه به دست آورد.

سعیدی پور با اشاره به اینکه تنها چهره، عامل فروش نیست، گفت: چندماه اخیر فیلم «ما همه با هم هستیم» با حضور ستارگان سینما اکران شد که برخلاف تصورات اصلا فروش خوبی نداشت. رضا عطاران فیلم هایی داشته که خوب فروختند درعین حال فیلم هایی هم بازی کرده که فروش خوبی نداشته است. بنابراین چهره فروش یک فیلم را تضمین نمی کند.

مدیر سینمای ایران مال تصریح کرد: یک فیلم خوب همیشه کمدی نیست. در چندسال اخیر فیلم های اجتماعی داشتیم که در گیشه ها فروش بسیار خوبی داشتند. امسال هم دیدیم فیلم هایی چون «متری شیش و نیم»، «شبی که ماه کامل شد»، «سرخپوست» جرء پرفروش ترین فیلم های نیمه نخست سال قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود: نمی توان گفت فقط فیلم کمدی مورد استقبال قرار می گیرد. برای مثال همین امسال عید نوروز دو فیلم کمدی و اجتماعی داشتیم که از لحاظ استقبال به شدت به یکدیگر نزدیک بودند. فیلم ها باید تمام شرایط موفقیت را داشته باشند تا به نتیجه خوبی برسند.

رضا سعیدی پور با اشاره به نقش تبلیغات در فروش، اظهار داشت: فیلمی که ریشه های قوی داشته باشد در صورت تبلیغات مناسب در تلویزیون هم می تواند به فروش مطلوبی دست یابد. چندسال گذشته که شبکه های ماهواره ای فیلم های سینمایی داخلی را تبلیغ کردند ما بیشترین میزان فروش فیلم در تاریخ را داشتیم. این نشان دهنده تاثیر تبلیغات بصری در فروش فیلم است.  اما موثرترین نوع تبلیغ، تبلیغات دهان به دهان است. هرچقدر هم صدا و سیما یا بیلبوردهای شهری یک فیلمی را تبلیغ کنند اما مردم درمورد آن به خوبی یاد نکنند فیلم نمی فروشد.

بیشتر بخوانید: اعضای جدید شورای اکران آثار سینمایی معرفی شدند اگر راست می‌گوئید بعد از افطار را نیم بها کنید!

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما سینما آزادی متری شیش و نیم سرخپوست شبی که ماه کامل شد ایران مال ما همه با هم هستیم پرفروش ترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت موافقت شد تا هم فرایند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت