Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-27@02:09:03 GMT

دولت هیچ سیاستی برای بهبود وضع مسکن ندارد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۱۶۱

دولت هیچ سیاستی برای بهبود وضع مسکن ندارد

 به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی ، با بیان اینکه عملکرد دولت در حوزه مسکن به هیچ وجه قابل دفاع نیست، گفت: متأسفانه دولت به طور جدی بخش مسکن را مورد توجه قرار نمی دهد.

وی با انتقاد از روند تکمیل واحدهای مسکن مهر، افزود: طبق آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، روند تکمیل واحدهای مسکن مهر بسیار کند است چرا که تسهیلات و زیرساخت های لازم برای تکمیل این واحدها فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: از ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده، کمتر از ۱۰۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است و بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشکل زیادی دارند و بعید است که به این زودی تکمیل شوند.

رضایی کوچی با بیان اینکه دولت طرح قابل توجهی برای بهبود وضعیت مسکن ندارد، تصریح کرد: علت کاهش قیمت مسکن در شرایط فعلی آن است که مردم قدرت خرید ندارند و آنقدر قیمت مسکن افزایش یافته که دیگر عملاً مردم نمی توانند خانه بخرند.

وی گفت: رکود مسکن صرفا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم است و هیچ ارتباطی به اقدامات دولت ندارد چرا که دولت هیچ سیاستی برای بهبود وضع مسکن ندارد و حتی تولید مسکن هم افزایش نیافته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عملا دولت در بخش مسکن هیچ کاری نکرده است، اظهار داشت: یک مسئله مهم دیگر این است که متأسفانه مدتی طولانی است که معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بی صاحب است و با سرپرست اداره می شود در حالی که مسکن موضوع مهمی است و حتی یک روز هم قابل قبول نیست که با سرپرست اداره شود.

رضایی کوچی گفت: بنده اخیرا با وزیر راه و شهرسازی تماس گرفتم تا هر چه سریعتر معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی را تعیین کند چرا که مسکن باید اولویت اصلی دولت باشد و قطعاً سرپرست نمی تواند انتظارات ما را در بخش مسکن برآورده کند و پاسخگوی ضعف دولت در این زمینه باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بازار مسکن رئیس کمیسیون عمران مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور