Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@09:05:42 GMT

مباحث ترافیکی به کتاب‌های درسی ورود کند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۴۱۰

مباحث ترافیکی به کتاب‌های درسی ورود کند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در محتوای درسی برخی از پایه‌های تحصیلی اشاره‌هایی به موارد ترافیکی و فرهنگ ترافیک شده است اما این کافی نیست.

سرهنگ عین‌الله جهانی از درخواست پلیس برای ورود مسائل و موضوعات مرتبط با فرهنگ ترافیکی به کتاب‌های درسی خبر داد.


معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا دراین‌باره گفت: در دیدار اخیر میان رییس پلیس راهور ناجا و وزیر آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی که از سوی سردار هادیانفر ارائه شد، مساله ورود مسائل و موضوعات ترافیکی و فرهنگ ترافیکی به کتاب‌های درسی بود که خوشبختانه با استقبال حاجی میرزایی نیز مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی ترافیکی از سال‌های کودکی به شهروندان آموزش داده شده و این آموزش‌ها به شکل دنباله‌دار و متناسب با سن و شرایط درک دانش آموزان تغییر کند، افزود: در همین راستا نیز این پیشنهاد مطرح شد تا مسائل مربوط به فرهنگ ترافیک از سال اول ابتدایی در کتاب‌های درسی دانش آموزان گنجانده شده و این آموزش‌ها تا پایان تحصیلات در مقطع متوسطه ادامه داشته باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در حال حاضر نیز در محتوای درسی برخی از پایه‌های تحصیلی اشاره‌هایی به موارد ترافیکی و فرهنگ ترافیک شده است، اظهارکرد: اما این کافی نیست و لازم است محتوای آموزشی به شکل هدفمند و دنباله‌دار در تمام مقاطع تحصیلی ارائه شود.

جهانی درباره اینکه آیا این پیشنهاد اجرایی خواهد شد نیز گفت: وزیر آموزش و پرورش از این پیشنهاد استقبال کردند؛ البته پلیس در دوره‌های قبل نیز مکاتباتی در این خصوص با وزارت آموزش و پرورش داشت، اما بنا شد تا دوباره مکاتباتی انجام شده و پلیس موارد مدنظر خود برای درج در کتب درسی در پایه تحصیلی را به وزارت آموزش و پرورش ارائه دهد تا پس از طرح در شورای سیاست‌گذاری مربوطه اجرایی شود.

وی در مورد زمان ورود این مباحث به کتب درسی نیز اظهار کرد: امیدواریم که در سال‌ آتی این مباحث وارد کتاب‌های درسی شود./ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل‌ونقل حرکت کنیم که برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون حمل‌نقل دانش‌بنیان می‌تواند این مسئله را به‌ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

سیدمحسن واعظی‌فر در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: به خود می‌بالم که علم و فناوری همکاران ما در شهر و کشور رشد پیدا کرده است تا جایی که در حمل و نقل هوشمند حرف برای گفتن دارند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نیز در حوزه حمل‌ونقل هوشمند رشد بسیاری پیدا کرده است و رو به جلو حرکت کرده است که امیدواریم ما نیز به سرعت آن‌ها برسیم، اضافه کرد: معضل کشور ما سوخت ارزان بود و به همین دلیل حمل‌ونقل عمومی و انبوه‌بر به‌ویژه هوشمند بودن مسیر و ترافیک تا حدودی مغفول واقع شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: این موضوع به دلیل ارزان بودن سوخت بود اما در حال حاضر جامعه نشان داد که حتی اگر سوخت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد، دیگر نمی‌شود برای آلودگی ناشی از سوخت کاری کرد.

وی ادامه داد: برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت فناوری‌های مدرن، دیتامحور، اطلاعات محور و هوشمندی ترافیک در حوزه حمل و نقل حرکت کنیم که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند این مسئله را به ویژه در دانشگاه‌ها و میان قشر دانشجو ایجاد کند.

کد خبر 750132

دیگر خبرها

  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • محور چالوس یک طرفه شد
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت
  • وزیر آموزش و پرورش وارد خوزستان شد
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد