Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@23:10:40 GMT

آغاز عملیات گشت‌زنی روسیه در منبج

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۱۷۹۶

یکی از مقامات پلیس نظامی روسیه می‌گوید نیروهای این کشور که به استان ادلب سوریه اعزام شده‌اند؛  عملیات گشت‌زنی در شهر منبج را آغاز کرده‌اند.  

اخبار بین‌الملل- وی در این باره گفت: مسیر گشت‌زنی در امتداد خط مقدم نیروهای مسلح سوریه و به فاصله چندین کیلومتر از روستای «قیراطه» در حاشیه رودخانه «ساجور» و نزدیک به مدخل ورودی فرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام آگاه، عملیات گشت‌زنی در این منطقه پیشتر با نظامیان آمریکایی بوده است که از ۱۰ روز قبل و همزمان با آغاز عملیات ترکیه در شمال شرق سوریه، از آن خارج شدند.

وی همچنین از انجام عملیات گشت‌زنی در جنوب شرق قیراطه و نزدیک «قرا قوزک» واقع در ساحل سمت چپ رود فرات و مجاور با پل و جاده‌ای خبر داد که به موصل عراق می‌رسد و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرق الرقه قرار دارد.

گفتنی است روز گذشته، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه بر سر اجرای توافق آدنا در ارتباط با سوریه به توافق رسیده اند.

در همین ارتباط وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه توافق کرده‌اند.

به گفته لاوروف، قرار است روسیه و ترکیه گشت زنی مشترک را در عمق ۱۰ کیلومتری مرزهای ترکیه با سوریه انجام دهند.

همچنین براساس توافق آدانا (اضنه)  که مورد قبول روسیه و ترکیه واقع شده، یگان‌های کردی مدافع خلق سوریه طی ۱۵۰ ساعت آینده تمام استحکامات و مقرهای خود را تا ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه تخلیه خواهند کرد.

در عین حال وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که دو طرف اطمینان حاصل کرده اند که حضور ترکیه در شمال سوریه دائمی و همیشگی نخواهد بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروهای مسلح ترکیه عراق ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان وزیر خارجه سوریه ادلب سوریه منبج پلیس نظامی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، وزارت دفاع ملی ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی عملیات پهپادی نیرو‌های مسلح ترکیه در شمال عراق ۳۲ عنصر گروهک تجزیه طلب پ ک ک از پای در آمدند.
بنا بر این اطلاعیه، عملیات فوق در مناطق هفتنین، گارا، هاکورک و منطقه عملیاتی پنجه قفل در شمال عراق صورت گرفته است.
در این اطلاعیه آمده عملیات علیه گروه‌های تروریستی تا ازپای درآمدن آخرین تروریست با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟