Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان با اعلام این خبر گفت: معرفی منابع مناسب برای دروس ارائه شده در دانشگاه‌ها خصوصا برای دانشجویانی که در حوزه سایر کشورها مطالعه می‌کنند از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: بخش ایرانشناسی دانشگاه صوفیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و دسترسی به منابع مناسب برای دانشجویان در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این، از منابع دیگری برای درس «هنر و فرهنگ شرق» که از دروس پایه‌ای دانشجویان ایران‌شناسی محسوب می‌شود، استفاده می‌شد، اما با چاپ کتاب «تاریخ هنر ایران» به زبان بلغاری و رونمایی آن در خردادماه امسال، این کتاب به عنوان منبع اصلی درس مذکور انتخاب شده و همه دانشجویان موظف به تهیه آن شده‌اند.

آزادی درباره محتوای این کتاب گفت: این کتاب ترجمه کتاب «تاریخ هنر» از مجموعه «کتاب ایران» است که به قلم حبیب‌الله آیت‌اللهی توسط مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۸۰ منتشر شده است.

وی درباره مترجم بلغاری کتاب نیز گفت: کتاب «تاریخ هنر ایران» که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ترجمه و به چاپ رسیده، توسط دیانا براتوئوا، ترجمه و سپس توسط آنگل اوربتسوف، استاد بخش ایرانشناسی دانشگاه صوفیه و مدیرکل سابق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بلغارستان ویراستاری و از سوی انتشارات گوتنبرگ منتشر شده است.

رایزن فرهنگی ایران در بلغارستان اظهار کرد: این کتاب دارای سه بخش هنر ایران پیش از اسلام در فلات ایران، زاگرس و بخش مرکزی فلات، هنر ایران پس از اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی و هنر در جمهوری اسلامی ایران است.

بنابر اعلام این خبر، آیین رونمایی از این کتاب با حضور خانم ایلیانا لوتوا، جانشین رییس جمهور بلغارستان، سیدمحمدجواد رسولی، سفیر ایران، حمیدرضا آزادی، رایزن فرهنگی کشورمان، آنگل اوربتسوف، ویراستار کتاب و آستاری راسجید، سفیر اندونزی در غرفه جمهوری اسلامی ایران در سومین فستیوال کشورهای آسیایی در پارک بوریسوا در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد. در این مراسم آنگل اوربتسوف توضیحاتی در مورد کتاب ارائه کرد و نسخه‌ای از کتاب به جانشین رییس جمهور اهدا شد.

کد خبر 4754094 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی بلغارستان تاریخ هنر ایران شناسی کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب ادبیات جهان اربعین حسینی اربعین 98 ادبیات نمایشگاه کتاب فرانکفورت رایزنی فرهنگی جایزه ادبی گردشگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام رونمایی ازهشت کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چراکه راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.

وی اضافه کرد: از دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهیم کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

به گزارش انا، در آیین گرامیداشت هفته معلم از کتاب‌های آرزوی نیلوفر، ماجراجویی در جنگل، پروانه کوچولوی تنها، دختر دریا، دریاچه نقره‌ای، سفر به فضا، در آرزوی دیدن دریا و کتاب در جستجوی مادر که توسط دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم دبستان دخترانه و به کمک آموزگاران این آموزشگاه نوشته و طراحی شده بود رونمایی و از دانش‌آموزان این آموزشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • جای خالی «عیسی قلی‌پور» همیشه احساس می‌شود/ تشییع «بخشی» در زیر باران و درسی که مردم به مدیران فرهنگی دادند
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ