Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:03:43 GMT

نمایشگاه آثار هنرمندان چینی در اصفهان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۷۲۹

نمایشگاه آثار هنرمندان چینی در اصفهان گشایش یافت

این نمایشگاه با حضور هیات ۲۵ نفره چینی شامل 18 نفر از هنرمندان برجسته در زمینه مجسمه‌سازی، چاپگری و نقاشی و هفت نفر از مدیران موزه هنر و صنایع‌دستی کشور چین افتتاح شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه 50 اثر از کودکان هنرمند چینی با عنوان "سمفونی دوستی راه ابریشم" در گالری شماره 2 این موزه به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی تمیزی اظهارداشت: در 2 سال گذشته موزه هنرهای معاصر اصفهان آثار کودکان اصفهانی را به مسابقه بین‌المللی "سمفونی دوستی راه ابریشم" شانگ‌های ارسال کرد که در این رابطه نمایشگاهی در آن کشور برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان در سال ۲۰۱۸ میلادی سه جایزه بین‌المللی و در سال ۲۰۱۹ میلادی 2 جایزه بین‌المللی کسب کردند که جوایز و لوح افتخار آن‌ها یکم آبان در افتتاحیه نمایشگاه "سمفونی دوستی راه ابریشم" در اصفهان اهدا می‌شود.

تمیزی برپایی این نمایشگاه را همزمان با بیست و پنجمین سال تاسیس موزه هنرهای معاصر اصفهان و با همکاری بنیاد هنری بردبار و بنیاد توسعه آموزش و پرورش شانگهای و موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای چین عنوان کرد.

این نمایشگاه تا 17  آبان از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ برای بازدید علاقه‌مندان برپاست.

در این آیین لوح تقدیر و افتخار به کودکان شرکت کننده و ۲ کودک برگزیده ایرانی به همراه اثر هنری به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان از سوی هنرمند چینی اهدا شد. 

هیات ۲۵ نفره هنرمندان چینی ۲۸ مهرماه وارد تهران شدند و پس از آن به شیراز سفر کردند و امروز نیز در موزه هنرهای معاصر اصفهان حاضر شدند.

 این هنرمندان با شعار"یک جاده، یک کمربند" برای تعامل هنری و فرهنگی قبل از ورود به ایران به کشور ترکیه سفر کرده و از موزه‌های استانبول دیدن کرده‌اند و  می‌خواهند از شهرها و موزه های هنری ایران بازدید کنند.

طرح "یک کمربند یک جاده" که به عنوان راه ابریشم نوین قرن بیست و یکم معروف است با ایجاد یک صندوق ۴۰ میلیارد دلاری و میلیاردها سرمایه‌گذاری از چین و کشورهای دیگر فعالیت خود را سال ۲۰۱۶ شروع کرد و بزرگترین طرح جهان در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

چین در این طرح مهم که یکی از برنامه های این کشور در عصر جدید محسوب می شود تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و کشورهای مسیر این طرح نیز ۴۸ میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری کرده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه هنری موزه هنرهای معاصر چین هنرمندان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه