Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان منتخب شورای شهر تهران در کمیسیون ها، سازمان ها، هیئت ها و مجامع تاکید کرد: امیدواریم شاهد افزایش کارایی، اثربخشی و عملگرایی نمایندگی ها در رفع مشکلات شهروندان باشیم چرا که بخشی از شکوه ها و گلایه های که شهروندان از مدیریت شهری دارند مربوط به کمیسیون ها وکمیته هایی است که شورا بصورت مستقیم یا از طریق معرفی نماینده در تصمیمات آن مشارکت دارد و ما باید از اختیارات وجایگاه خود جهت تسهیل مشکلات مردم استفاده کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان منتخب شورای شهر تهران در کمیسیون ها، سازمان ها، هیئت ها و مجامع که  صبح امروز برگزار شد با یادآوری این نکته که این نخستین نشست در دوره پنجم شورا با نمایندگان معرفی شده از سوی شورای اسلامی شهر تهران به کمیسیون ها،شو راها، کمیته و کارگروه های مختلف است اظهار داشت: اولین انتظار هیات رییسه شورا از نمایندگان ارائه گزارش از چگونگی کارکردشان است.

محسن هاشمی در ادامه با بیان اینکه موضوع نمایندگی ها و اعمال نظرات شورا در مراجع مختلف تصمیمی گیری، بحث مهمی است، چرا که اگر یک نگرش واحد و منسجم از سوی نمایندگان معرفی شده از سوی شورا در تصمیم گیری ها و ارائه نظر در کمیسون ها و کارگروه های مربوطه اعمال نشود دچار مدیریت جزیره ای و سلیقه ای می شویم تاکید کرد: در واقع هم اعضای شورا که در مراجعی بعنوان نماینده شورا عضویت دارند و هم افرادی که از طرف شورا بعنوان نماینده شورا معرفی می شوند، باید براساس رویکرد واحد و مکانیزیم تصمیم گیری مشخصی نظرات خود را در چارچوب وظایف قانونی کمیسیون وکارگروه مربوطه اعمال کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود  اولین موضوع را نزدیکی دیدگاهها و نقطه نظرات قبل از تصمیم گیری است اظهار داشت: بر همین اساس شورا انتظار دارد که از مشورت و ارائه اطلاعات و نگاه اعضای نمایندگی شورا در موضوعات تخصصی استفاده کند تا بتواند رویکرد منسجم با کمترین تناقض و تضاد را در موضوعات گوناگون اتخاذ کند و به نوعی هم افزایی و نگاه مشترک در حوزه های مختلف برسد.

وی ضرورت هماهنگی و ارتباط مداوم نمایندگان معرفی شده از طرف شورا با مجموعه شورا را از نکات قابل تامل دانست و افزود: این هماهنگی نه تنها قبل از حضور در جلسات ضروری است بلکه باید پس از جلسات نیز جهت تکمیل مستندات، اطلاع رسانی از تصمیمات و برنامه ریزی برای مسایل پیش رو صورت گیرد و سامانه روزآمدی از عملکرد نمایندگی ها در اختیار شورا باشد.

موضوع مدیریت یکپارچه شهری، موضوعی است که توسط مدیریت شهری تهران با جدیت دنبال می شود و شاید ایجاد انسجام در نمایندگی ها، نخستین گام داخلی برای تحقق مدیریت یکپارچه وغیرجزیره ای شهری باشد.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با دکه‌های روزنامه/ آیا سوپرمارکت‌ها جایگزین دکه‌های مطبوعاتی می شوند؟ عامل قطع درختان شمال تهران توسط پلیس دستگیر شد

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران مشکلات مشکلات مردم برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عباس صوفی، نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی در نشست با اعضای شورای روستاها، معتمدین و اعضا شورای بخش سنگستان اظهار کرد:‌ در چهار سال آینده به‌هیچ‌عنوان از مشکلات غافل نخواهیم بود؛ اما از سیاه‌نمایی‌ها نیز باید جلوگیری کرد. هر روستایی مشکل ویژه خود را دارد و با برنامه راهبردی باید در حد امکان به این معضلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه دهستان سنگستان به لحاظ نزدیکی به شهر مزایا و معایب مختلفی دارد، عنوان کرد: اعتقاد دارم با هم‌افزایی و هم‌فکری با دهیاران و شورای روستا که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، باید به مشکلات غلبه کنیم. در چهار سال پیش‌رو اختلافی بین نمایندگان وجود نخواهد داشت و با کنار گذاشتن منیت‌ها، ضمن تعامل با دکتر حاجی‌بابایی تنها به فکر مردم خواهیم بود.

نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس ادامه داد: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و موضوعات زیرساختی مانند فاضلاب و راه در اولویت کاری روستا‌ها قرار دارد و مهم این است که بعد از چهار سال مردم به این باور برسند که نمایندگان از هیچ تلاشی برای حل مشکلات دریغ نکردند.

صوفی مطرح کرد: برنامه ما ارتباط تنگاتنگ با دهیاران و شورای روستاهاست تا مشکلات را ریزبینانه بررسی کنیم. قرار است برای بررسی مشکلات روستاها، تیمی متخصص و باتجربه را در نظر بگیریم تا با ایجاد سند اختصاصی برای هر روستا، مشکلات را حل کنند. وظیفه داریم در تک‌تک روستا‌ها با معتمدین جلسه برگزار کنیم که این موضوع قطع به یقین انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد