Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@03:21:12 GMT

اوپک به یک تصمیم دشوار تن می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۲۲۰

اوپک به یک تصمیم دشوار تن می‌دهد؟

منابع آگاه در اوپک اعلام کردند این گروه با وجود پایبندی همه اعضا به پیمان فعلی، در نشست رسمی دسامبر خود کاهش بیشتر تولید را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، منظور منابع آگاه از همه، کشورهای عراق و نیجریه است که برای تولید بالاتر از سهمیه تعیین شده معروف هستند. اگرچه اوپک در ماه میلادی گذشته در پی مختل شدن عرضه نفت عربستان سعودی، با جهش نرخ پایبندی به توافق کاهش تولید روبرو شد اما عراق و نیجریه همچنان نتوانستند به طور کامل به توافق پایبند بمانند و تولیدشان بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر اعضای اوپک به خصوص عربستان سعودی تمایل ندارند به کاهش بیشتر تولید مبادرت کنند مگر این که عراق و نیجریه پایبندی خود به توافق را افزایش دهند. با این حال مقامات عالی رتبه اوپک پیش از این اعلام کرده‌اند که آماده‌اند این موضوع را بررسی کنند. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرده که این گروه هر آنچه لازم باشد برای جلوگیری از رکود بازار انجام خواهد داد و اعضای اوپک تمایل دارند همه گزینه‌ها را بررسی کنند. عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز اظهار کرده که وظیفه وی بررسی مازاد عرضه است.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.

یک منبع آگاه اوپک به رویترز گفت: در دسامبر ما ضرورت کاهش بیشتر تولید برای سال میلادی آینده را بررسی خواهیم کرد اما اکنون هنوز زود است و اوضاع در نوامبر بیشتر روشن خواهد شد.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در نوامبر دیدار خواهد کرد و این کمیته احتملا وضعیت تولید این دو عضو متخلف را دقیق‌تر بررسی خواهد کرد و یافته‌ها و توصیه‌های خود را به اوپک ارایه خواهد کرد تا در نشست اوپک پلاس که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می‌شود، به بحث گذاشته شود.

فشار شدیدی روی اوپک برای اقدام قاطع‌تری به منظور تقویت قیمت‌ها که حتی با وجود تنشها در خاورمیانه تغییر قابل توجهی نداشتند و تحت تاثیر پیش‌بینی‌های منفی درباره تقاضای ضعیف هستند، وجود دارد. آژانس بین‌المللی انرژی و بسیاری از سازمانها و تحلیلگران دیگر از جمله اوپک تحت تاثیر نشانه‌های کندی رشد اقتصادی و جنگ تجاری آمریکا و چین، برآوردشان از رشد تقاضا برای نفت را امسال چندین بار تنزل داده‌اند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، عاملی که اوپک را تحت فشار مضاعفی قرار داده است، رشد تولید آمریکا است که از ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال به ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است اما هر گونه اقدام اوپک برای جبران رشد تولید نفت آمریکا به قیمت از دست دادن سهم بازارش تمام خواهد شد.

اگر چه تولیدکنندگان در گروه اوپک پلاس موفق شده‌اند کف قیمتی را برای نفت ایجاد کنند اما نتوانستند قیمت‌ها را بالاتر ببرند. قیمت‌های نفت بزرگترین کاهش سه ماهه را در سال میلادی جاری و بدترین عملکرد سه ماهه را از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ داشتند که پس از صدور معافیت شش ماهه آمریکا به هشت مشتری بزرگ نفت ایران به میزان ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده بودند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اوپک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • بایدبه بهترین شکل لیگ رابه اتمام برسانیم/دیدار با پیکان دشوار است
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی