Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@01:11:16 GMT

برد کنترل دیزل ژنراتور و بازار هدف

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۳۲۰

برد کنترل و نقش آن در صنعت

با پیشرفت علم و تکنولوژی، قطعات الکترونیکی به مرور زمان بیشترین سهم را در زندگی انسان ها پیدا کردند تا جایی که کمتر کسی است که در زندگی روزمره، کار، تفریح و ... از قطعات الکترونیکی استفاده نکند. همان‌طور که در بدن انسان، مغز وظیفه هماهنگی و کنترل فعالیت ها و متابولیسم بدن را دارد، در قطعات و دستگاه های الکترونیکی نیز باید سازوکاری باشد تا این وظیفه را بین اجزای مختلف آن قطعه انجام دهد، که به آن برد کنترل گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برد کنترل از سطحی عایق که حاوی تعدادی سوئیچ، خازن و ... تشکیل شده است. در دیزل های ژنراتور، برد کنترل دیزل ژنراتور وجود داشته که در ادامه بصورت مختصر با آن و همچنین قیمت برد دیزل ژنراتور، عوامل مؤثر بر قیمت کنترلر ژنراتور آشنا خواهیم شد.

برد کنترل دیزل ژنراتور

تمامی دستگاه های الکترونیکی در طی فعالیت خود ممکن است داغ یا کند شده و در برخی موارد حتی ممکن است سرعت آن ها بیش از حد مجاز بالا برود و یا عوامل بسیار مختلف دیگری روی عملکرد صحیح آن ها تأثیر بگذارند. بنابراین، وجود برد کنترل دیزل ژنراتور که در واقع اصلی ترین بخش دیزل ژنراتور و یا به عبارت دیگر قلب آن است، در یک ژنراتور بسیار حیاتی است. در تمامی تجهیزات الکتریکی موجود، از قبیل ژنراتورها، متغیرهای بیان شده، در واقع سیگنال های الکتریکی ارسال کرده و برد کنترل دیزل ژنراتور وظیفه‌ی دریافت و پردازش  این سیگنال ها را داشته و پس از آن دستورات لازم را به بخش های مختلف آن سیستم الکترونیکی صادر می کند.

مهم‌ترین وظایف نمایشی بر روی صفحه نمایش و کنترلی برد کنترل دیزل ژنراتور را می‌توان بصورت زیر دسته بندی و خلاصه نمود:

نمایش دور موتور  میزان دمای آب سطح فشار روغن موتور میزان سوخت تعداد فرکانس موتور توان خروجی لحظه ای میزان ولتاژ خروجی آنی مقدار آمپر خروجی میزان ولتاژ باطری

همچنین علاوه بر وظایف فوق، برد کنترل دیزل ژنراتور وظیفه‌ی قطع و وصل جریان برق، سوئیچ جریان برق بین دیزل ژنراتور و شبکه برق محلی و قطع جریان برق به هنگام بروز مشکل و خطا در سیستم را دارد.

به ‌عنوان مثال، در صورتی که فرکانس دیزل از ۵۰ هرتز تجاوز نماید، ابتدا برد کنترل دیزل ژنراتور به عنوان یک نمایشگر عمل نموده و وظیفه اولیه آن مانیتورینگ فعالیت های دیزل ژنراتور می باشد، سپس مرحله کنترل و تصمیم گیری بوده که در آن صورت برد کنترل دستور کاهش دور موتور را صادر خواهد کرد.

پس به طور کلی می‌توان گفت، هر آیتم که از مقدار مجاز خود دچار افزایش یا کاهش گردد، برد کنترلر یا آن را تنظیم میکند و یا دستور توقف کامل دیزل ژنراتور را صادر خواهد نمود. برد کنترل دیزل ژنراتور برحسب عملکرد و نحوه راه اندازی آن به مدل های دستی، اتوماتیک، اضطراری، پارالل و ... دسته بندی می گردد که پر کاربردترین آن ها شامل برد کنترل دیزل ژنراتور اتوماتیک و پارالل بوده که توسط شرکت های داخلی همانند ایمن معدن مولد، تولید و یا از کشورهای معتبر و صاحب نام وارد میشوند. ناگفته نماند تمامی عوامل فوق، بر قیمت کنترلر ژنراتور و قیمت برد دیزل ژنراتور موثر می باشند.

قیمت برد دیزل ژنراتور

عوامل مختلفی مانند موتور دیزل، ژنراتور و برد دیزل ژنراتور بر روی قیمت برد دیزل ژنراتور تأثیر می‌گذارند که از این میان، حدود 60% قیمت مربوط به دیزل و ژنراتور و باقی آن مربوط به قیمت برد دیزل ژنراتور می باشد. در این بخش، سه عامل مهم و تأثیرگذار بر روی قیمت برد دیزل ژنراتور به‌طور خلاصه شرح داده میشوند:

قدرت و توان دیزل ژنراتور: با توجه به نوع کاربری دیزل ژنراتور، توان آن می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. با افزایش توان دیزل ژنراتور، برد آن نیز باید قوی تر انتخاب شود. دلیل این امر هم انست که هرچه دیزل ژنراتور قوی تر باشد، میزان گرمای تولید شده در حین کار و شدت جریان آن بیشتر خواهد بود که این دو عامل می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دیزل ژنراتور وارد نماید، در نتیجه باید برد دیزل ژنراتور آن قوی تر و با کارایی بالاتر انتخاب گردد که همین امر باعث افرایش قیمت برد دیزل ژنراتور می‌شود. نوع کاربری دیزل ژنراتور: دیزل های ژنراتور در دو مدل صنعتی و خانگی در بازار عرضه میشوند که قیمت برد دیزل ژنراتور صنعتی با توجه به قدرت و امکانات به مراتب از نوع خانگی آن بیشتر است. امکانات برد دیزل ژنراتور: همان‌طور که بیان شد، امکانات برد دیزل ژنراتور صنعتی از نوع خانگی آن بیشتر بوده که این امکانات شامل وجود و استفاده از نمایشگر، آپشن ها و شاخصه های نظارتی برد دیزل ژنراتور می باشد. همچنین امکانات شخصی سازی شده بر حسب نیاز مشتری، که توسط شرکت هایی از قبیل ایمن معدن مولد که نمایندگی رسمی شرکت Deep Sea در ایران می باشد، بر اساس خواسته مشتریان طراحی می‌گردد، که خود این امر باعث افزایش قیمت برد کنترل دیزل ژنراتور نیز می شود.

قیمت کنترلر ژنراتور

یکی دیگر از قطعات مهم و پرکاربرد در دیزل ژنراتور، کنترلر ژنراتور نام دارد. وظیفه کنترلر در دیزل ژنراتور این است که دیزل ژنراتور را همانند آنچه از اسمش پیداست، کنترل نموده و در صورت بروز نقص فنی، به‌وسیله برد کنترلی آن را به مصرف کننده اطلاع دهد.

همانند تمامی محصولات، عوامل بسیاری در قیمت کنترلر ژنراتور مؤثر می باشند که قیمت نهایی کنترلر باعث می‌شود این قطعه در بازار جایگاه خود را پیدا کند. در حالت کلی، عوامل مؤثر بر قیمت کنترلر ژنراتور را می‌توان به دو دسته ی عمومی شامل خدمات پس از فروش، کشور سازنده، کیفیت محصول و برند آن و عوامل تخصصی شامل دستی یا اتوماتیک بودن کنترلر و متعلقات شخصی سازی شده آن بیان کرد. در ادامه به ‌طور خلاصه با هرکدام از این عوامل موثر بر قیمت کنترلر ژنراتور آشنا خواهیم شد:

خدمات پس از فروش: باتوجه به الکترونیکی بودن قطعات، خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده، عامل مهمی در تعیین قیمت کنترلر ژنراتور به‌ حساب می‌آید. طبیعتاً وجود نمایندگی معتبر برندهای جهانی در کشور مانند شرکت ایمن معدن مولد باعث اطمینان خاطر خریدار در هنگام خرید با توجه به قیمت های گزاف محصول می‌شود. کشور سازنده، کیفیت محصول و برند: همان‌طور که حتماً دیده یا شنیده اید، در بین اکثر ایرانیان، محصولات برند اروپایی و یا آمریکایی، از استقبال خوبی نسبت به محصولات و برندهای آسیایی مخصوصاً چینی برخوردارند. دلیل این امر، کیفیت و نوع قطعات مصرفی در داخل این اجناس است و با توجه به وارداتی بودن این محصولات، گرایش اکثر خریداران به پرداخت هزینه بیشتر در ابتدا و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی بعدی برای تعمیر می‌باشد. دستی یا اتوماتیک بودن: با توجه به اینکه ژنراتور بسته به نوع کارایی آن می‌تواند دائم روشن باشد، اگر مدل دستی کنترلر ژنراتور انتخاب شود، در ابتدا هزینه کمی پرداخت کرده اما باید فردی به عنوان اپراتور برای انجام عمل قطع و وصل نیز استخدام شود که علاوه بر هزینه بیشتر، خطاهایی انسانی نیز اجتناب ناپذیر است. متعلقات شخصی سازی شده: با پیشرفت علم، بسیاری از قطعات و ابزارهای الکترونیکی را می‌توانید از راه دور کنترل  کرده و نظارت بر عملکرد آن ها داشته باشید. در مورد کنترلر ژنراتور نیز، این امکان فراهم شده و با توجه به وجود آپشن های گوناگون کنترل از راه دور، قیمت کنترلر ژنراتور نیز از حالت معمولی آن بیشتر خواهد شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز

گروه بهمن با سبدی از محصولات متنوع خود از جمله امپاور BD500،FAWJ6  تک محور ، X9،  فورس ۱۲ تن و نیز  امپاور BD300 در شهرک حمل و نقل کالای اهواز حضور خواهد داشت تا رانندگان بتوانند از نزدیک با آخرین قابلیت‌های روز این گروه خودروسازی آشنا شوند.

این رویداد روزهای 5 و 6 اردیبهشت ماه از ساعت 8 الی 12 و16:30 الی18:30 برگزار می‌شود که رانندگان فرصت رانندگی با محصولات X9، امپاورBD500  و FAWJ6 تک محور را خواهند داشت.

گفتنی است؛ کامیون امپاور BD300 محصول 19 تن بهمن دیزل است. کامیون BD300 از موتور شناخته شده CUMMINS بهره می‌برد که با حجم موتور ۶۷۰۰ cc قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند.

کشنده امپاورBD500 با موتور شناخته شده CUMMINS با حجمی معادل ۱۱۸۰۰ ccتوانایی حمل ۴۴ تن بار را دارد. این کشنده از سال ۱۴۰۱ توسط شرکت بهمن دیزل تولید و روانه بازار شده است. 

همچنین X9 از دیگر محصولات پیشرفته بهمن دیزل است که توان رقابت با بهترین کشنده‌های اروپایی را دارد. این محصول مجهز به موتور 13 لیتری با توان 560 اسب بخار و گشتاور 2600 نیوتن‌متر، گیربکس اتوماتیک 12 دنده ZF آلمان و ریتاردر هیدرولیکی 5 مرحله است. این خودرو مجهز به انواع سیستم‌های پیشرفته کنترلی و ایمنی از جمله کروز کنترل تطبیقی، ترمز ضدقفل و ترمز اضطراری هوشمند است. 

کشنده فاو J6 از موتور شش سیلندرWUXI  با تزریق مستقیم و مجهز به توربو شارژ و اینترکولر و گیبرکس ZF و 16 دنده دستی با ریتاردر هیدرولیکی گیربکس پنج مرحله‌ای عرضه خواهد شد. این کشنده از نظر امکانات رفاهی با کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافری، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک با گرم‌کن و سردکن با قابلیت تنظیم در شش جهت، کروز کنترل و سیستم‌های ایمنی نظیر AEBS و LDWS، چراغ رانندگی در روز و ده‌ها امکانات دیگر عرضه می‌شود.

کامیون فورس F210 با موتور CUMMINS با حجم ۴۵۰۰cc توانایی حمل ۱۲ تن بار را دارد. فورس F210 یک خودروی تجاری ایمن، مدرن و راحت است. فورس ۱۲تن باری ایمن است چون از فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد. ترمز به عنوان مهمترین ابزار ایمنی خودرو در فورس ۱۲ تن از پیشرفته‌ترین روش‌ها بهره می‌گیرد و از سایر رقبای داخلی خود برتر است.

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • تجربه رانندگی با محصولات تجاری گروه بهمن در اهواز
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی