Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@23:34:22 GMT

تولید آمار با روش ثبتی‌مبنا کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۷۴۹

تولید آمار با روش ثبتی‌مبنا کلید خورد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، جواد حسین زاده به مناسبت اول آبان ماه، روز ملی آمار با بیان اینکه «ثبتی مبنا» از مباحث مورد توجه مرکز آمار ایران است، اظهار داشت: از مهم ترین گرایش هایی که در دنیا روی مدل سازی نظام آماری تمرکز شده بحث «ثبتی مبنا» کردن آمار است. در ایران نیز به دنبال این هستیم که به جای استفاده از آمار سنتی، درصد قابل توجهی از آمارگیری ها را به سمت ثبتی مبنا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه داده‌های باارزشی در دستگاه ها وجود دارد، افزود: در روش ثبتی مبنا این داده ها و پردازش هایی که به شکل علمی تهیه شده و در ادامه نیز، تقابل داده‌ها صورت گرفته است را تبدیل به داده آماری می‌کنیم و در نهایت نیز این داده‌های آماری به آمار رسمی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از روش ثبتی مبنا منجر به بالا رفتن کارایی نظام آماری شده و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد؛ همچنین می توانیم آمارهای متنوع تری با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر تولید کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه اوضاع داده های اداری دستگاه ها خوب است، گفت: با شعار «همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری» در پی این هستیم که با همکاری دستگاه ها و کلیه قوا این بحث مهم را پیاده سازی کنیم.

وی اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته مبانی تئوریک این کار را انجام داده ایم و در حال حاضر از نظر تئوری وضعیت خوبی داریم و نقشه راه را مشخص کرده ایم. در همین راستا نیز برنامه توسعه ملی آمار کشور به دستگاه ها ابلاغ شده است.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: پیش نویس قانون آمار کشور نیز در مرداد ماه به تصویب شورای عالی آمار رسید و در همین راستا فهرست آمار رسمی تهیه و در مسیر تصویب در شواری عالی آمار قرار دارد.

وی ادامه داد: این مسیری که طراحی شده به خصوص در برنامه ملی آمار به طور دقیق و کامل وظیفه همه دستگاه ها و مراکز آمار مشخص شده است. در پی این هستیم که با کمک همه دستگاه ها و نظام آماری کشور موضوع توسعه کشور را پیش ببریم.

حسین زاده گفت: در حال حاضر عمده سازمان‌ها همکاری کرده‌اند و مقدمات اولیه را پیش برده‌ایم.

گفتنی است، در نظام آماری ثبتی مبنا، برای جمع‌آوری امار به جای مراجعه ماموران سرشماری به درب منازل مردم ، از آماری که توسط دستگاه های اجرایی تولید می‌شود، بهره گیری می شود. 

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: آمار ثبتی مبنا شاخص مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در یکصد و دومین جلسه شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دستاوردهای سفر به استان خوزستان، اظهار کرد: نتایج این سفرها رضایتمندی مردم و حل معضلات ثبتی چندین ساله است.

وی بر فعال‌سازی کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی تاکید کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون ملی در کنار کمیته‌های حل معضلات ثبتی استان‌ها و ارائه فهرست معضلات مطرح شده در این کمیته‌ها به رؤسای کل دادگستری‌ها می‌توان از تمام ظرفیت‌های استانی از جمله نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل با استانداران و رؤسای کل دادگستری بهره‌مند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه ضمن بررسی عملکرد ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر از میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی و تشکیل ۷ کارگروه ویژه برای راهبری این واحدها در بازه زمانی معین در فروردین ماه سال جاری، افزود: با نتایج حاصل از بررسی عملکردی کارگروه‌ها طی این بازه زمانی چند روزه برخی واحدها جهش قابل ملاحظه‌ای داشتند و ۷۴ واحد ثبتی با عملکرد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نیز نیازمند تعامل و جدیت بیشتر در کار هستند.

وی با بیان اینکه صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز رقم خورد، تصریح کرد: در استان سمنان با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری متعدد، امید داریم صدور اسناد اعیانی در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان در این استان را نیز داشته باشیم.

بابایی در انتها خطاب به مدیران کل استانی، گفت: از برگزاری جلسات غیرضروری خودداری کرده و در راستای دستیابی به اهداف متعالی سازمان ثبت گام بردارید.

صفدر کشاورز معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۷ کارگروه تخصصی شامل ۱۲۴ واحد ثبتی پایین‌تر میانگین کشوری در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی از ۹ استان، گفت: در بازه زمانی ۶ روزه تا اوایل اردیبهشت ماه عملکرد ۷ کارگروه بررسی شد.

وی در ادامه از برگزاری همایش بررسی عملکرد ۷۴ واحد ثبتی که عملکردی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد دارند، در روز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

هاشمی معاون توسعه فن‌آوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت نیز بر تعامل معاونان و مدیران کل ستادی و استانی با حوزه فناوری تاکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ انتظار تعامل بیشتر با حوزه فناوری را داریم.

در پایان با ابلاغ رحمت‌اله اکرمی رئیس خزانه‌داری کل کشور، محمدکریم کشاورز به عنوان ذیحساب و مدیر کل امور مالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی شد.

کد خبر 6088014

دیگر خبرها

  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند