Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شرکت بلو اوریجین که جف بزوس مدیرعامل آن است، وظیفه تولید فضاپیمای ویژه ناسا که قرار است بر سطح کره ماه فرود آید را بر عهده گرفته است.

 شرکت بلواوریجین گروهی را مامور طراحی و ساخت فضاپیمای ناسا کرده که قرار است در قالب برنامه آرتمیس ناسا در آینده نزدیک بر سطح ماه فرود آمده و ماموریت‌های اکتشافی مختلفی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جف بزوس که مدیرعامل شرکت آمازون نیز هست، لاکهید مارتین، نورتروپ گرومن و دراپر نیز برای اجرای این ماموریت با بلواوریجین همکاری می‌کنند. انتظار می‌رود با تکمیل این طرح سفر مجدد فضانوردان امریکایی به ماه تا سال ۲۰۲۴ ممکن شود. در این سفر برای اولین بار یک فضانورد زن امریکایی نیز به ماه فرستاده می‌شود.

بلواوریجین قرار است در زمینه تولید سیستم‌های ویژه فرود بر روی ماه که توسط فضانوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز با ناسا همکاری کند. دو طرف قبلا همکاری‌هایی در زمینه تولید برخی سیستم‌های فضایی ناوبری و فرود نیز داشته اند.

در جریان این همکاری بلواوریجین مدیریت طرح‌های مهندسی و تامین امنیت را بر عهده دارد و لاکهید مارتین هم تولید سیستم‌های حمل و نقل قابل استفاده مجدد را مدیریت کرده و وظیفه هدایت عملیات پرواز خدمه و آموزش ان‌ها را بر عهده دارد. North Grumman انتقال وسایل نقلیه را به سمت ماه و مریخ مدیریت می‌کند و دراپر هم کنترل سیستم‌های هدایت فرود و پرواز را بر عهده خواهد داشت.

منبع : مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

واحد‌هایی که مشاهده می‌کنید، در کابل و در مناطق اعیان‌نشین این شهر است. قیمت این واحدها، با متراژ‌های نسبتا بالا، حدودا ۹ میلیارد تومان می‌باشد، که فاصله بسیار زیادی با خانه‌های ایران (تهران) دارد.

منبع: خبر آنلاین

tags # قیمت مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • (ویدئو) قیمت خانه در مناطق اعیان‌نشین کابل فقط ۹ میلیارد تومان