Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هیات علمی متشکل از مقامات و مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی جمهوری آذربایجان به استان اردبیل سفر کرده‌اند تا در مدت ۲ روز، راه‌های این همکاری را بررسی کنند.

در نشست مشترک مسئولان بخش بهداشت و درمان ۲ طرف، ضمن تاکید بر تدریس رشته بیولوژی، در خصوص برگزاری دوره‌ها و کنفرانس‌های مشترک علمی در حوزه پزشکی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه در جلسه مشترک با گروه علمی و مسئولان حوزه بهداشت و درمان و خدمات پزشکی جمهوری آذربایجان گفت: در ادامه همکاری های همه جانبه ۲ کشور، همکاری علمی ۲ کشور در زمینه پزشکی آغاز شده و در این راستا در ارتباط با بیماری‌های منتقله توسط ناقلین از جمله بیماری‌های انگلی و عفونی همکاری ۲جانبه انجام می‌شود.

دکتر قدرت اخوان اکبری تبادل علمی در زمینه مبارزه و کنترل مالاریا و لیشمانیوز را از جمله زمینه‌های مورد توافق در نشست هم اندیشی مشترک امروز اعلام کرد و افزود: در این نشست علمی، راه‌های همکاری تخصصی بین دانشگاه طب باکو و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بررسی شد.

وی بیان کرد: در این نشست مشترک، توافق شد که دانشگاه طب باکو از تجربیات و امکانات علمی و فنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و نیز از دستاوردها، تجربیات و موفقیت‌های وزارت بهداشت و درمان ایران در زمینه کنترل بیماری‌های انگلی استفاده کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس توافق انجام شده، ضمن انتقال تجربیات بهداشتی و درمانی ایران در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری‌های انگلی و عفونی از جمله مالاریا و لیشمانیوز، برنامه مشترکی نیز برای کمک به مردم جمهوری آذربایجان در این زمینه انجام خواهد شد.

رئیس اپیدمیولوژی وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان و رییس دانشگاه طب باکو نیز در مصاحبه با ایرنا، با اشاره به آغاز همکاری متقابل بین دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و دانشگاه طب جمهوری آذربایجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دارای استانداردهای بین‌المللی در زمینه کنترل و مبارزه با بیماری‌های عفونی و انگلی است و امیدواریم که در این زمینه خدمات فنی و علمی مناسبی را به جمهوری آذربایجان ارائه کند.

پروفسور عبادالله آقایف افزود: جمهوری آذربایجان ضمن استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، علاقه‌مند است تا همکاری لازم علمی بین دانشجویان و مجموعه عوامل بهداشت و درمان ۲ کشور در زمینه صورت بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری علمی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به تجربه و تخصص طرف ایرانی و اراده لازم در ۲ طرف، امیدواریم در سال‌های نزدیک، همکاری عمیقی در زمینه علوم و خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی شکل بگیرد.

پروفسور آقایف همچنین با تاکید بر ضرورت آغاز همکاری مشترک در این زمینه در مدت زمان مشخص گفت: طرف آذری در قالب این همکاری مشترک، ضمن استفاده از امکانات موجود در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، خواهان آن است که شرایط علمی برای همکاری مشترک دانشجویان و کارکنان مجموعه‌های بهداشت و درمان ۲ طرف فراهم شود.

وی اظهار کرد: در این قالب، امکان تحصیل و کسب تجربه برای دانشجویان پزشکی و تحقیقات علمی کارکنان مجموعه بهداشت و درمان جمهوری آذربایجان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل را تقویت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بخش بهداشت و درمان ایران در استان اردبیل چندین سال است که خدمات وسیعی را به هزاران تبعه جمهوری آذربایجان ارائه می‌کند و در این زمینه تعداد کثیری از اتباع این همسایه کشورمان، در قالب توریسم درمانی، با سفر به استان اردبیل خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می کنند.

به گفته مسئولان استان اردبیل، بیش از ۷۰ درصد بالغ بر یک میلیون مسافر و گردشگر آذری وارد شده به استان اردبیل از مرزهای آستارا و بیله‌سوار با هدف دریافت خدمات درمانی و پزشکی به استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی سفر می‌کنند.

۱۹۰۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی آذربایجان بهداشت و درمان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین‌اللهی اظهار کرد: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا پیشتاز است و افتخاری بزرگ رقم زده است.

وی با بیان اینکه روند آموزش علوم پزشکی در دنیا در سال ۲۰۲۴ تاکید بر آموزش بالینی مبتنی بر جامعه بوده است، افزود: ادغام هوش مصنوعی و تکنولوژی نوین در حال حاضر در جهان مطرح و جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه، کارهای بزرگی انجام داده است.

 عین‌اللهی با بیان اینکه روش تدریس در گذشته به صورت سنتی استاد محور و جزوه محور بود، با تاکید بر نقش مهم دانشجویان، از دانشجویان فعال به عنوان یکی از مهمترین ارکان آموزش یاد کرد و گفت: در حال حاضر آموزش‌ها در علوم پزشکی بر اساس مسئله و حل مسئله در جریان است و فراتر از استاندارها عمل کرده و می کنیم.

وی دستاوردهای علوم پزشکی و حوزه سلامت را موجب افتخار ملی و بین المللی دانست و گفت: یکی‌ از دلایل موفقیت نظام سلامت ادغام آموزش و درمان در سال ۱۳۶۵ است چرا که آموزش را متناسب با نیاز بهداشت و درمان جامعه قرار داده و توانسته ایم تحولی در آموزش و درمان ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رشد کمی و کیفی در حوزه آموزش پزشکی را به موازات یکدیگر پیش می‌بریم، افزود: در رشد کمی افزایش تعداد ظرفیت خدمات‌ سلامت، تماس دانشجو با جامعه، حضور دانشجویان در فیلد ارائه خدمات، توسعه مراکز آموزش پزشکی و حل مشکل خدمات توسط هیات های علمی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 عین اللهی توسعه پژوهش‌های کاربردی، افزایش دو برابری شرکت دانش بنیان و انجام پژوهش برای رفع نیازهای مردم را از جمله اقداماتی برشمرد که در بخش کیفی نظام سلامت انجام شده است.

 وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت مشارکت بیشتر دانشجویان در عرصه های خدماتی و تحقیقاتی، یادآور شد: تمرکز ما استفاده از آزمایشگاه های مهارتی و شبیه سازها در علوم پزشکی، استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و مهارت های آموزشی از راه دور است.

 وی گفت: توانمندسازی اساتید، اعضای هیات علمی و بکارگیری روش های نوین سنجش و ارزیابی از جمله مواردی است که باید در آموزش علوم پزشکی تجلی پیدا کند.

 عین اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای عالی کرامت در وزارت بهداشت، گفت: حفظ کرامت بیمار از سوی دانشجویان علوم پزشکی و نیروهای حوزه سلامت همواره مورد تاکید ما بوده و خواهد بود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت مرجعیت علمی کشورمان در رشته های علوم پزشکی، یادآور شد: فعالیت گسترده شرکت‌های دانش بنیان در جهت پاسخگویی به نیاز جامعه و تحول در بهره مندی از ظرفیت نخبگان، تجاری سازی تحقیقات و تکمیل زنجیره علم و فناوری بخشی از ابزارهای رسیدن به این مرجعیت است. 
 
وی از تحصیل ۲۲۸ هزار ۶۹۷ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کشور به عنوان یکی از نقاط قوت نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: خوشبختانه در دولت مردمی و در راستای تحقق عدالت در سلامت، در حوزه آموزشی ۲۶۰ هزار متر مربع فضای فیزیکی به ظرفیت کشور اضافه شده و امسال برنامه ما تامین نیازهای آموزشی دانشگاه هاست.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دیگر دستاوردهای دولت مردمی آیت الله رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره، ۴ دانشکده علوم پزشکی، ۱۳ مجتمع عالی پزشکی، ۸ دانشکده پرستاری و ۴ دانشکده داروسازی ایجاد شده است.

 وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی باید در همه دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد به تصویب آیین نامه دستیاری اشاره کرد و گفت: تعیین و تعدیل علمی میزان کشیک شب برای کلیه دستیاران مدنظر قرار گرفته‌ است و از سوی دیگر ارائه تسهیلات و بیمه پایه و تکمیلی در خصوص دستیاران تقویت شده است‌.

 وی با بیان اینکه بومی سازی منابع علمی را شروع کرده ایم، گفت: باید موضوعات نوظهور و میان رشته ای مورد توجه قرار گیرد. همچنین پیاده سازی فناوری جدید و نوین در آموزش پزشکی و رسیدن به مرجعیت علمی مدنظر ما قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد