Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@12:01:08 GMT

جزئیات طرح مسکن ملی از زبان وزیر راه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۹۲۶

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره طرح مسکن ملی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته، در جهت نیازسنجی در مدار اجرا قرار گرفته و قبلا هم اعلام کرده بودیم که حدود 180 هزار واحد در سطح کشور در شرایط پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: در ماه گذشته بخش مسکن شهری توسط توسط بنیاد مسکن فعال شد و ثبت‌نام را در کرمان به صورت پایلوت آغاز کردیم؛ تا کسانی که فاقد مسکن هستند و تاکنون از امکانات دولتی بهره‌مند نشده‌اند در لیست باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کرمان به تعدادی به‌صورت  گروهی زمین واگذار می‌شود و یا اینکه شرکت‌های سازمنده که عمدتا از بخش خصوصی هستند خانه‌ها را می‌سازند و واگذار می‌کنند.

وزیر راه ادامه داد: گام دوم ما در این طرح در سیستان و بلوچستان است که این را اجرایی کنیم و به سایر شهرهای کشور نیز تسری خواهیم داد. شرایط و ضوابط در سامانه ثبت‌نام آمده که افراد با پاسخ به سوال‌ها، خود را تعیین وضعیت می‌کنند. برنامه اجرایی ما برای هر شهر دقیق خواهد شد تا با اشکالاتی که در گذشته بعضا بدون برنامه‌ریزی بوده با جایی مواجه نشویم که خانه‌ای را بساریم که بدون متقاضی باشد که این موضوع در چند استان وجود دارد. در برنامه‌هایمان داریم بر اساس نیازها حرکت می‌کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ببینید | جزئیات مهم کنکور ۱۴۰۳ از زبان وزیر علوم
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش