Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز چهارشنبه در جمع برخی از باغداران روستای گنجگون شهرستان بویراحمد اظهار داشت: در این صورت میوه باغداران کهگیلویه و بویراحمد به قیمت واقعی و مناسب به فروش می رسد.

وی افزود: مهمترین مزیت دیگر تشکیل اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های صنفی تعیین قیمت میوه از سوی خود باغداران کهگیلویه و بویراحمد و کوتاه شدن دست دلالان و واسطه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: باغداران کهگیلویه و بویراحمد باید به مقوله مهم بازاریابی توجه بیشتری کرده و میوه خود را تنها به دلالان و واسطه ها نفروشند.

طهماسبی عنوان کرد: لازم است که باغداران کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد غرفه های تک محصولی در میادین میوه و تره بار شهرهای بزرگ کشور باشند تا میوه آنان بهتر، سریعتر و به قیمت واقعی و مناسب فروخته شود.

وی ابراز داشت: تحقق این امر مهم نیز سبب کاهش کلاهبرداری و سوء استفاده دلالان و واسطه ها از باغداران کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

طهماسبی گفت: باغداران کهگیلویه و بویراحمد به دنبال خریداران جدید از جمله فروشگاه های زنجیره ای رفاه و کورش بوده و از این طریق بازاریابی کنند.

وی اظهار داشت: با چنین اقدامی قدرت تعیین قیمت میوه در کهگیلویه و بویراحمد از دلالان و واسطه ها گرفته می شود.

طهماسبی افزود: انتظار می رود که باغداران کهگیلویه و بویراحمد برخی واقعیت ها و امور اجتناب ناپذیر شامل نوسانات قیمت و بروز خشکسالی، سیل و سرمازدگی را بپذیرند زیرا همگی در میزان تولید و فروش میوه آنان اثرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سطح زیرکشت باغ های این استان ۳۹ هزار هکتار است.

الیاس تاج الدینی اظهار داشت: سالانه حدود ۲۸۰ هزار تن انواع میوه در کهگیلویه و بویراحمد تولید و به بازار عرضه می شود.

روستای گنجگون شهرستان بویراحمد با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در ۳۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سطح زیرکشت باغ های این روستا حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار و میزان تولید سالانه میوه آن نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد باغداری یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن