Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:52:56 GMT

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۱۷۰

طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در خوزستان آغاز شد

به گزارش ایرنا علی حسن زاده روز چهارشنبه افزود: این طرح اول آبان به مدت ۲ ماه در یک هزار و ۹۶۸ پایگاه (۴۴ پایگاه دایمی و یک هزار و ۹۲۴ پایگاه غیردایمی ) در سراسر خوزستان اجرا می شود.

وی ادامه داد: تعداد کودکان مشمول این طرح در امسال ۳۹۷ هزار و ۴۳۰ نفر بوده که در این طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در تمامی مهدهای کودک، مراکز بهداشت و تیم‌های سیار توسط ۲ هزار و ۱۹۰ مربی ،۴۹‌ اپتومتریست، ۱۶چشم پزشک و ۱۶دستگاه بینایی سنجی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: همچنین به منظور کاهش شیوع و بروز اختلال نابینایی و کم بینایی توسط دفتر پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی، برنامه کشوری غربالگری و تشخیص زودرس آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی کودکان سه تا ۶ ساله در پایگاه های دایمی سنجش بینایی در طول سال و در پایگاه های غیردایمی در ماه های آبان و آذر اجرا می شود.

وی ادامه داد: سنجش تنبلی چشم کودک ابتدا توسط غربالگر انجام می‌شود و در صورت وجود مشکل، کودک به اپتومتریست ارجاع شده و چنانچه کودکی نیاز به معاینه و درمان تخصصی‌تری داشته باشد به چشم پزشک معرفی می‌شود.

حسن زاده ،آمبلیوپی را خطری در کمین سلامت بینایی کودکان دانست و گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، فرصتی طلایی برای تضمین سلامت بینایی کودکان و راهی موثر برای کاهش کم‌بینایی است.

وی بیان کرد: اگر کودکان بی بضاعت با این مشکل روبه رو باشند مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: برنامه غربالگری بینایی از سال ۱۳۷۷ تاکنون در تمامی استان‌های کشور برای کودکان سه تا ۶ سال اجرا می‌شود و در آن نیروهای آموزش‌دیده ، کودکان گروه هدف را غربال می‌کنند.

معاون بهزیستی خوزستان با بیان اینکه بیماری‌های چشمی گاهی اکتسابی و گاهی مادرزادی هستند، گفت: اختلالاتی نظیر دوربینی، نزدیک‌بینی، آستیگمات، آب مروارید مادرزادی، افتادگی پلک و لوچی از دلایل ابتلا به بیماری تنبلی چشم است.

وی با تاکید بر لزوم مراجعه به پایگاه‌های سنجش بینایی و حساسیت والدین نسبت به سلامت فرزندانشان ادامه داد: کودکان معمولا نمی‌توانند به موقع علایم بیماری‌های چشمی را تشخیص دهند به همین دلیل تشخیص به موقع و درمان به هنگام وظیفه ما بوده و باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشیم.

وی گفت:پارسال ۳۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر در خوزستان مورد معاینه قرار گرفتند و شیوع آمبلوپی نیز ۰.۲  بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز مهدکودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی