Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@06:19:24 GMT

۱۷۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۴۴۵

۱۷۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به شمال یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از ۱۷۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به دو استان مرزی «صعده» و «حجه» در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته، بیش از ۱۷۰ بار به شمال یمن حمله کرده‌اند.

به گزارش المسیره، یحیی سریع گفت: ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۷۰ بار به دو استان «صعده» (شمال) و «حجه» (شمال غربی) حمله هوایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که «با وجود تداوم این حملات هوایی، شبه‌نظامیان نتوانسته‌اند به هیچ گونه پیشروی در مناطق مرزی یمن دست پیدا کنند».

وی روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری گفته بود که «ائتلاف سعودی در ۱۲ ساعت گذشته، بیش از ۳۰ بار به دو استان صعده و حجه، حمله هوایی کرده است».

سریع تاکید کرد که ائتلاف سعودی حمله به جبهه‌های مرزی یمن را تا حد زیادی افزایش داده است، اما با این وجود شبه‌نظامیان ائتلاف نتوانسته‌اند پیشروی کنند.

اعضای یک خانواده پنج نفره یمنی روز دوشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به یک خودروی در حال حرکت در استان صعده، جان خود را از دست دادند.

هزاران نفر از غیر نظامیان در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن که از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ماه ۱۳۹۴) همچنان ادامه دارد،   کشته و یا زخمی شده‌اند. ائتلافی سعودی از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با ائتلاف متجاوز نه تنها ضعیف شده بلکه روز به روز قویتر نمایان می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله هوایی یمن عربستان ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق امروز -دوشنبه- طی بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی در ایلات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، در این بیانیه آمده است که مجاهدان ما سحرگاه امروز یک پایگاه نظامی اشغالگران اسرائیل در «ام الرشرش» در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تأکید کرده است که این حمله به نشانه همبستگی با ملت و مقاومت فلسطین انجام شده است و این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود