Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:39:53 GMT

آمریکا با آژانس فضایی فرانسه همکاری می کند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۷۹۴

آمریکا با آژانس فضایی فرانسه همکاری می کند

به گزارش فرانس ۲۴، "ویلبر راس" وزیر بازرگانی آمریکا و "ژان ایوس لوگال" رئیس آژانس فضایی فرانسه بیانیهی اهداف مشترک از جمله همکاری های گسترده در زمینه مدیریت ترافیک فضا و آگاهی از موقعیت مکانی فضا را منتشر کردند.

وزیر بازرگانی آمریکا با اشاره به این بیانیه گفت: همانطور که ما به سرعت به سمت یک اقتصاد فضایی میلیارد دلاری می پردازیم، رابطه ما با آژانس فضایی فرانسه و سایر مؤسسات همفکر در سراسر جهان بسیار مهم تر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلبر راس از زمان تصدی مقام ارشد وزارت بازرگانی آمریکا در سال ۲۰۱۷ تا کنون اشتیاق قابل توجهی برای صنایع در حال ظهور در خارج از جو زمین نشان داده است.

ماه گذشته وی با آژانس فضایی استرالیا توافق نامه ای را امضا کرد و گفت: این توافق همکاری صنعتی را تسهیل می کند و برنامه های آمریکا را برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ و پیشبرد کاوش در مریخ پیش می برد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مرداد ماه سال جاری از ایجاد فرماندهی نیروهای فضایی خبر داد. به این ترتیب، فرانسه یکی از قدرت های نظامی برتر جهان است که به تازگی قابلیت های نظامی اش را در فضا افزایش می دهد. چندی پیش امریکا از ایجاد نیروی فضایی خبر داده بود.

مکرون با اشاره به آن که کشورش برای نیروهای نظامی ملی فرانسه یک فرماندهی جدید فضایی ایجاد می کند، گفت که فضا "به یک مسئله واقعی امنیت ملی" تبدیل شده است؛ دلیلش هم افزایش سرمایه گذاری های نظامی ایالات متحده امریکا، هندوستان، چین و روسیه بالای این پدیده است.

مکرون به مقامات ارشد و نیروهای نظامی در آستانه رژه نظامی بزرگ گفت که فضای مجازی و فضای خارج از زمین "میدان های جدید تقابل" هستند.

این اعلام مکرون دقیقا همانند اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در روز جشن ملی این کشور است. ترامپ نیز گفته بود که ایالات متحده امریکا ششمین شاخه نظامی اش را تا سال ۲۰۲۰ می سازد که "نیروی فضایی" خواهد بود.

قدرت های برتر جهان تلاش های خود را برای نظامی سازی فضا شدت بخشیده اند. چین، هندوستان، ایالات متحده امریکا و روسیه، همه سیستم های جنگ افزاری را امتحان می کنند که می تواند ماهواره ها را در فضا و شبکه های تولید انرژی را در زمین هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه امريكا هوا فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیرو‌های مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی دوجانبه را شروع کرده‌اند که واقعا یک توافق نمونه خواهد بود.

کی‌یف چندین توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشور‌های عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ها شامل حمایت طولانی‌مدت از اوکراین در مقابل حمله روسیه است. این توافقنامه‌ها بیانگر حمایت نظامی، سیاسی و مالی از اوکراین در سال‌های آتی است.

زلنسکی دوشنبه شب پس از تماس تلفنی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که طرح انتقال موشک‌های دوبرد ATACMS به اوکراین نیز نهایی شده است.این موشک‌ها تا حدود ۳۰۰ کیلومتر برد دارند و موجب تقویت قابلیت‌های نظامی اوکراین در جنگ با روسیه می‌شود.موشک‌های قبلی که به اوکراین داده شده بود دارای محدودیت برد تا ۱۶۵ کیلومتر بودند، زیرا این نگرانی وجود داشت که کی‌یف حملاتی در عمق خاک روسیه انجام دهد.

کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.به تازگی ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اعضای کنگره هشدار داد که اگر اکنون بسته کمک به اوکراین را تصویب نکنید، کی‌یف تا پایان سال (۲۰۲۴) بازنده جنگ خواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند