Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چین از اقدام آمریکا در صادر نکردن روادید برای هیئت چینی انتقاد کرد.

بر این اساس، هو چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: آمریکا از روادید ورود به کشورش به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

این مقام افزود: یک هیئت چینی که می‌خواست در کنگره بین المللی فضانوردی در آمریکا شرکت کند نتوانست روادید ورود به این کشور را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اعتراض چین به عدم صدور روادید برای مقامات ارشد از سوی آمریکا 

این نخستین بار نیست که واشنگتن از روادید خود به عنوان سلاح استفاده می‌کند. پیش‌تر آمریکا حتی در صدور روادید برای مقامات سیاسی نیز کارشکنی کرده است. سازمان ملل که در نیویورک قرار دارد به طور دائمی محل تجمع سیاستمداران و دیپلمات‌های کشور‌های مختلف است. آمریکا علی رغم قرارداد مقر با سازمان ملل که این کشور را متعهد به صدور روادید برای سیاستمداران شرکت کننده در این نهاد می‌کند، همواره در روند صدور روادید برای کشور‌هایی که با آن‌ها مناسبات خوبی ندارد، کارشکنی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که ایالات متحده به طور ناگهانی انتقال یک محموله برنامه‌ریزی شده مهمات ساخت آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را در روزهای گذشته متوقف کرد. کاخ سفید که در ظاهر از عملکرد رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کند، در مورد وقفه ادعایی توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند که تحویل محموله مذکور «به طور غیر قابل توضیحی» در روزهای گذشته متوقف شده و کابینه این رژیم «در تلاش برای درک دلیل عدم ارسال محموله» بود.

کاخ سفید در پاسخ به سوال آکسیوس از اظهارنظر خودداری کرد، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از پاسخگویی به سوالات امتناع کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، به حماس اعلام جنگ کرد. هفت ماه بعد و با نزدیک شدن تلفات به ۳۵۰۰۰ تن طی حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات او به طور فزاینده‌ای در ظاهر از نتانیاهو انتقاد می‌کنند، اما در عمل بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده‌اند.

بایدن اعلام کرده است که تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر پرجمعیت رفح «خط قرمز» خواهد بود و نتانیاهو را به دلیل بمباران کورکورانه غزه هدف انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو در کرانه باختری را تحریم کرده است، در حالی که ایالات متحده از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس که اجازه می‌داد طرحی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری میان تل‌آویو و حماس تصویب شود، خودداری کرد. از هفتم اکتبر، واشنگتن چهار مرتبه از حق وتوی خود به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم تغییر در لفاظی، دولت بایدن همچنان اسلحه و مهمات را به سمت اراضی اشغالی سرازیر کرده است و بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی را از ۷ اکتبر به این رژیم تحویل داده است.

محتویات این محموله‌ها معمولا برای عموم فاش نمی‌شود، مگر اینکه ارزش آنها از ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شود و تنها دو مورد از این آستانه عبور کرده‌اند. این بسته‌های بزرگ در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت و شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی MK۸۲ و همچنین بیش از ۱۰۰۰ مهمات با قطر کوچک بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه