Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@00:20:30 GMT

کاهش قند خون با مصرف پسته

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۱۵۸

کاهش قند خون با مصرف پسته

تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه تورنتو نشان داده است خوردن یک مشت مغز پسته در روز نه تنها یک میان وعده سالم و مغذی است بلکه با کاهش روند جذب کربوهیدرات‌ها در بدن، باعث کاهش قند خون نیز می‌شود.

مصرف پسته با مواد غذایی دارای کربوهیدرات بالا مانند نان سفید روند جذب کربوهیدرات را کاهش می‌دهد و می‌تواند ماده موثری برای کنترل دیابت، به خصوص در کشور‌هایی مانند هند باشد که در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از آنان مبتلا به این بیماری هستند و طی پیش بینی‌های به‌عمل آمده، این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ میلیون نفر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند این خشکبار دارای مقادیر زیادی پروتئین گیاهی، مواد نشاسته‌ای غنی و مواد معدنی مهم مانند پتاسیم و منیزیم است که برای بدن بسیار ضروری است. پسته، همچنین برای تسکین اعصاب مفید است. وجود چربی اشباع نشده در پسته، همچنین باعث پایین آمدن سطح کلسترول بدن (LDL) و بالا رفتن سطح کلسترول خوب خون (HDL) می‌شود که این عمل، برای سلامت قلب بسیار مفید است.
نتایج یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد که پسته رژیم غذایی سالمی برای قلب است که نمودار احتمال بیماری‌های قلبی عروقی را در انسان کاهش می‌دهد. پسته غنی از آنتی اکسیدان لوتین است. لوتین معمولاً در سبزیجات سبز رنگ و میوه‌های رنگ روشن یافت می‌شود. پسته در بین آجیل‌های دیگر در سطح غذایی بالاتری قرار دارد. لوتین پسته از کلسترولی که باعث بسته شدن شریان‌ها می‌شود، جلوگیری می‌کند

همچنین پژوهشگران می‌گویند خوردن روزانه چند مغز پسته (که دارای ترکیبات سالم و رژیم کم چربی است) منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول LDL یا کلسترول بد خون می‌شود. کاهش سطح کلسترول بد به معنای باز ماندن شریان‌های بدن و انجام کامل عمل خون رسانی قلب می‌شود.       منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پسته فواید پسته کاهش قندخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.

فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود

کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • عوامل ساده‌ای که به بیماری قلبی ختم می‌شود
  • ۷ ادویه که چربی هایتان را مثل کوره می‌سوزاند
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • ماءالشعیر طبی و خواص باورنکردنی آن + طرز تهیه خانگی
  • شایع‌ترین عوامل ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • سنگ کیسه صفرا: علل، علائم، درمان و افراد در معرض خطر
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر