Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته محمد حسین قاسمی از پیگیری انتشار نسخه قاچاق فیلم «شبی که ماه کامل شد» خبر داد؛ نسخه بی‌کیفیتی که به گفته تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» فرد منتشر کننده تمایل داشته با اخاذی نسبت به پاک کردن آن اقدام کند. محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد»‌

حدود دو ماه قبل از طریق پست الکترونیکی در جریان اخاذی قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی از طریق صفحه اینستاگرام، آدرس ایمیل‌ام را پیدا کرده بود و پیامی با این محتوا برایم ارسال کرد: «نسخه قاچاق شده فیلم «شبی که ماه کامل شد» در کانال تلگرامی بارگذاری شده، چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانیم از پخش آن جلوگیری کنیم اما این کار هزینه می‌خواهد». از فرد ارسال کننده پیام درخواست کردم که برای برقراری ارتباط شماره تماسش را برایم ارسال کند. با رصد کانال تلگرامی متوجه شدم که‌ایمیل به فاصله یک ربع بعد از انتشار فیلم به دست من رسیده است و شماره تماس ارسال شده شماره ادمین همین کانال است. اگر چه درخواست آنها برای برداشتن فیلم فقط 3 میلیون تومان بود اما اطمینان داشتم گیرافتادن به دام این اخاذی خلاصی ندارد و روزهای آینده فیلم از کانال‌های تلگرامی دیگری سر در خواهد آورد و این چرخه ادامه خواهد داشت. خوشبختانه با پیگیری قضایی و انتظامی دو کانال مورد نظر مسدود شد. خوش شانسی ما این بود که نسخه قاچاق شده چون از روی پرده سینما ضبط شده بود هم به لحاظ تصویری و هم صدا نسخه بی‌کیفیتی بود و قابلیت تماشا نداشت.
فرد خاطی با پنهان شدن بین دو صندلی تصاویر را ضبط کرده بود و نصف پرده سینما با صندلی‌های سالن استتار شده بود و عملاً چیزی دیده نمی‌شد. اما اگر فیلمی بود که کیفیت و قابلیت دیده شدن داشت هر تهیه‌کننده‌ای مجبور می‌شد زیر بار این اخاذی برود. از سوی دیگر همین بی‌کیفیت بودن نسخه قاچاق شده فیلم دلگرممان می‌کرد که طولانی شدن پروسه برخورد با متخلفان خیلی به اکران «شبی که ماه کامل شد» ضربه نمی‌زد اما اگر کیفیت نسخه قاچاق شده بالا باشد آن وقت ثانیه‌ها هم اهمیت پیدا می‌کنند. برخورد با متخلفان در سایت‌های اینترنتی راحت‌تر است و در کمترین زمان سایت متخلف مسدود می‌شود اما متأسفانه انتشار نسخه قاچاق فیلم‌ها بیشتر در کانال‌های تلگرامی اتفاق می‌افتد و چون هویت‌شان شناخته شده نیست برخورد با آنها پروسه زمان‌بری می‌شود. بر این اساس باید بین کارگروه صیانت از آثار و قوه قضائیه و نیروی انتظامی (پلیس فتا) هماهنگی بیشتری برای برخورد با متخلفان این نوع کانال‌ها ایجاد شود. وقتی سرعت عمل در مقابله با متخلفان بالا برود و برخورد قاطعانه و سریع باشد کمتر کسی جرأت می‌کند به راحتی این جرم را انجام دهد. برخورد قاطع و سریع با متخلفان اقدام پیشگیرانه‌ برای وقوع جرم
هم هست.‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل

سران اعضای سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پانزدهمین اجلاس این سازمان که در گامبیا برگزار شد بر لزوم تحریم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی و انجام همه تلاش‌ها و اقدامات لازم جهت به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان همکاری اسلامی در اجلاسی که در دو روز گذشته تحت عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» در «بانجول» پایتخت گامبیا برگزار شد و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان حضور فعالی در آن داشت در بیانیه پایانی این اجلاس از 57 کشور عضو این سازمان خواست تا رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایت‌هایی که علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد تحریم کنند.

در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا که تحت عنوان اعلامیه بانجول صادر شد از کشورهای عضو این سازمان خواسته شده تا فشارهای دیپلماتیک و سیاسی و حقوقی را علیه رژیم اشغالگر افزایش دهند و این رژیم را در تمامی سطوح اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و بین‌المللی تحریم کنند.

شرکت کنندگان در این اجلاس تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار و آوارگی مداوم مردم فلسطین در این منطقه توسط نیروهای اشغالگر را محکوم و تاکید کردند که باید آتش بس فوری و بدون قید و شرط در اراضی فلسطینی برقرار شود و کمک‌های بشردوستانه به شکل مستمر وارد غزه گردد.

شرکت کنندگان در این اجلاس که در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد خواستار اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای حفظ هویت اسلامی قدس شریف در برابر توطئه صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی این مکان مقدس شدند.

آنها همچنین بر لزوم حمایت از تلاش‌ها جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین در جهان و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد و نیز حمایت از اقدامات قانونی برای مقابله با سیاست‌های اشغالگری و استعماری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند تا سیاست‌های آپارتایدی که توسط رژیم اشغالگر در سرزمین‌های تاریخی فلسطین اجرا می‌شود را جرم انگاری کند و اقدامات لازم جهت پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و نیز حمایت از پایداری مردم فلسطین در سرزمین خود را اتخاذ نماید.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی گزارش داد که سازمان همکاری اسلامی با اضافه کردن قطعنامه‌ای که از اعضای آن می‌خواهد در پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مداخله کنند موافقت کرده است.

این منابع گفتند که این پیشنهاد توسط ترکیه ارائه شده و توسط اعضای سازمان همکاری اسلامی تایید شد.

در بیانیه این اجلاس همچنین آمده است که اعضایی که از تصمیمات سازمان همکاری اسلامی تبعیت نمی‌کنند با اقدامات قانونی همچون تعلیق عضویت آنها مواجه خواهند شد. همچنین کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری کنند در جنایت نسل کشی آن علیه مردم فلسطین شریک هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار این نشست کشورهای اسلامی گفت: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی در پایتخت گامبیا شروع شد. علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی تبعاً مسئله توقف جنگ در غزه در دستور کار جدی این اجلاس قرار داشت و در نشست کارشناسان ارشد و پیش از آن وزرای خارجه در این رابطه بحث‌های زیادی در سطح سران و وزرای خارجه مطرح شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم بشود که بتوانیم شاهد توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابه‌جایی ساکنان غزه به‌سمت مناطق و منازل خودشان به‌درستی فراهم بشود.

درخواست عربستان بر ایجاد گذرگاه امن برای کمک به غزهامیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردمتن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • خودروهای خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در آب های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف خودرو‌های خارجی قاچاق ۷۰۰ میلیاردی در استان بوشهر
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • بهترین روش برای جلوگیری از آلزایمر (فیلم)
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است