Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی آهن یاری و مکمل یاری ویتامین «د» در حالی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شده است که نوآموزان و دانش آموزان این استان در هشت هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس از مزیت های اجرای آن بهره مند خواهند شد.

رییس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در این طرح هر هفته یک قرص آهن ۶۰ میلی گرم در مدارس دخترانه و هرماه یک پرل ویتامین «د» مگادوز ۵۰ هزار واحدی در مدارس دخترانه و پسرانه توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی درستی خاطرنشان کرد : یکی از عواملی که همواره سلامت زنان را تهدید می‌کند کم‌خونی، فقر آهن و ویتامین «د» است که باید به جد به این موضوع توجه شود.

وی به علائم کم خونی اشاره کرد و گفت: از علائم شایع فقرآهن، رنگ پریدگی دائم زبان، مخاط داخل پلک چشم، خواب رفتن لب‌ها ، سیاهی رفتن چشم، سرگیجه و سردرد، احساس ضعف، خستگی، بی اشتهایی وحالت تهوع است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه یکی ازمکمل‌های ضروری در بدن، آهن است ومردم از کمبود آهن در بدن بی اطلاع هستند، گفت : نیازروزانه آهن برای بدن ۱۰ میلی گرم است که در صورت مصرف گوشت قرمز، سویا، شیر، ماهی، غلات، زرده تخم مرغ و کشمش تامین می‌شود وضروری است خانواده‌ها روزانه این اقلام را درسبد غذایی خود قرار دهند.

بهرامی افزود: ضریب هوشی کمتر از حد طبیعی، کاهش قدرت یادگیری، ضعف سیستم ایمنی بدن از عوارض ناشی از کم خونی فقر آهن و راشیتیسم ، نرمی و پوکی استخوان از عوارض کمبود ویتامین «د» است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی (فیلم)
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود