Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد ترابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشجویان همان‌طوری که در حرکت های دینی با شور و اشتیاق حضور می یابند باید در به دست آوردن تخصص خود نیز کوشا باشند
وی ادامه داد: دانشجویان باید همانند روزگار جنگ تحمیلی که رزمندگان دانشجو در سنگرهای دفاع مقدس به تحصیل علم می پرداختند در زمان کنونی نیز بتوانند همزمان در جبهه علمی و جبهه تعظیم شعائر دینی حضور پر رنگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: افرادی که سختی راه را برای زیارت بارگاه ائمه بر خود می‌پذیرند خواستار نشان دادن ارادت، مودت و محبت و پیروی خود از مسیر ائمه هستند و به قدری برای آنها این حرکت باارزش است که اگر هیچ وسیله حمل و نقلی هم وجود نداشته باشد حاضرند با پای پیاده به زیارت آن بزرگواران بروند.
ترابی افزود: زیارت ائمه(ع)  کار بسیار پسندیده‌ای است که نشان از مودت و پیروی از آن بزرگواران دارد و اگر همراه با منش و شیوه ائمه باشد می تواند تقویت کننده در رساندن پیام الهی و معنوی آن بزرگواران باشد.


وی ادامه داد:بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به حضور در راهپیمایی اربعین بودند و بنا به دلایلی امکان حضورشان در آن مراسم فراهم نشد سعی می کنند برای جبران در راهپیمایی روزهای پایانی ماه صفر به مقصد زیارت امام هشتم (ع) در این پیاده‌روی حضور داشته باشند تا بتوانند ارادت خود را به مقام شامخ ائمه هدی نشان دهند.
مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: حادثه کربلا و عاشورا در تاریخ شیعه جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد که دیگر برنامه‌های مذهبی نتوانسته است مقامی بالاتر از آن را در جلب توجه و نگاه به خود جذب کند.
ترابی افزود: تاثیرگذاری کربلا و عاشورا در اندیشه شیعه و تداوم آن به صورت برنامه ویژه در مکتب امامیه نقش ویژه و ممتازی را برعهده گرفته است و دیگر ائمه نیز در تبعیت از مسیر امام حسین (ع) قرار داشتند ولی به دلیل عدم آمادگی جامعه امکان ایجاد و تشکیل حکومت اسلامی فراهم نشد.
وی ادامه داد: نباید پیام مسیر ائمه و امام حسین (ع) خاموش شود و حرکاتی که بتواند این پیام را اعتلای بیشتری دهد مشروط به آنکه همراه با رفتار عقلایی باشد مورد تاکید دین است.
مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: راهپیمایی روزهای پایانی ماه صفر به عنوان یک حرکت دینی هنوز نتوانسته به گستردگی راهپیمایی عظیم اربعین جایگاه خود را به دست آورد و برای نشان دادن و حمایت از مکتب اهل بیت (ع) باید بر روی آن کار بیشتری انجام شود.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها 28صفر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر به مشهد به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج زیارت از نمایشگاه در آستان بقیع که در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپاست، بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، دراین بازدید مسئولین برگزاری نمایشگاه درباره اهداف برگزاری و ویژگی‌های این نمایشگاه به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است در نمایشگاه درآستان بقیع که به همت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری آستان قدس رضوی برپا شده و تا پایان ماه شوال ادامه خواهد داشت، ماکت حرم‌های مطهر ائمه (ع) و اصحاب قبل و بعد از تخریب در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد