Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد گیاه شناس صبح پنج شنبه در صحن شورای شهر همدان ضمن گلایه از عملکرد شهرداری همدان در تکمیل پروژه های نیمه تمام اظهار داشت : متاسفانه نگاه نامتوازنی در خصوص اجرای پرورژه ها در شهرداری همدان ایجاد شده است.

گیاه شناس اضافه کرد: شهرداری همدان در جابجایی بودجه و یا اصلاح آن شفاف سازی کرده و گزارشی از هزینه کرد بودجه های اصلاح شده را به طور مشخص به شورا ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز در سخنان پیش از دستور جلسه گفت: اربعین حسینی بستری را فراهم کرد که قدرت اسلام در دنیا بیش از پیش به جهانیان شناسانده شد.

اکبر کاوسی امید اضافه کرد: راهپیمایی اربعین حسینی بزرگترین اجتماع بشری بود که امسال با رونق و شکوه بهتری نسبت به سال‌های گذشته شکل گرفت و نتیجه آن اتحاد بیشتر جهان تشیع و اسلام بود که زمینه های تمدن سازی نوین اسلامی را محقق خواهد کرد.

کاوسی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری همدان برای آماده سازی سطح شهر و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: شهرداری همدان در بستر سازی در محدوده شهری برای فعالیت موکب‌ها و نیز در کربلا بی نظیر وارد شد و با شاخص‌های که داشت تنها شهرداری بود که با ماشین آلات و نیروهای اعزامی در کربلا خدمات‌دهی کرد.

وی همچنین به بزرگداشت حماسه ۳۰ مهر دانش آموزان انقلابی همدان در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: با برجستگی و ایثارگری دانش آموزان همدانی در سال ۵۷ حادثه ۳۰ مهر رقم خورد و این روز بسیار مهمی در تاریخ همدان است و باید از بستر این روز هویت سازی کرده و تقویت سلحشوری در دانش‌آموزان را ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از آموزش و پرورش در پاسداشت این روز افزود: این نهاد آموزشی و پرورشی باید فعالتر در این زمینه وارد می‌شد که متاسفانه در هیچ فضایی اعم از مجازی و رسانه‌های مکتوب خبری در این زمینه مشاهده نشد و نیز در پوشش سیما و منظر شهری نیز فعالیت در این خصوص شاهد نبودیم.

کاووسی با بیان اینکه باید هر ساله روز ۳۰ مهر را ارج نهیم و شورا باید در این زمینه پیشقدم شود، گفت: پیشنهاد می شود ضمن هماهنگی با آیت الله شعبانی امام جمعه همدان به مناسبت سی ام مهر ماه تعدادی از نخبگان و مردم شهر همدان به ویژه کسانی که از فعالان سی‌ مهرماه ۵۷ بودند دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند.

کد خبر 4754959

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان شهرداری همدان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز بازگشت زائران اربعین موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جبارعلی ذاکری ظهر شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی شوراها در تبریز، شوراها را مظهر حاکمیت اراده مردم دانست و گفت: برای استفاده از تجربیات موفق و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت شهری و روستایی، آسیب‌شناسی دوره‌های مختلف شوراها ضروری است.

وی تاکید کرد: مصوبات شوراها که روند قانونی را طی می‌کنند برای شهرداری‌ها لازم‌الاجرا هستند و شوراها باید اجرای مصوبات قانونی را از شهرداران مطالبه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد، افزود: حذف فساد اداری و مالی با حذف ارتباط چهره به چهره مراجعان با کارکنان اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند استقرار سامانه‌های مدیریتی در حوزه صدور پروانه، رصد و پایش ساخت‌وسازها و … است.

وی با بیان اینکه توسعه باید مطالعه‌شده باشد، گفت: گاهی طرح‌های هادی و جامع در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند که این امر ناشی از عدم مطالعه و کار کارشناسی و همچنین عدم استقرار سامانه‌های مدیریتی است.

ذاکری از طراحی سامانه مدیریت شهری در شهرداری آذرشهر به عنوان پایلوت استانی خبر داد و گفت: امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم به زودی همه شهرداری‌های استان بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در شهرداری تبریز هم اقداماتی در این راستا شده که قابل ارائه است.

کد خبر 6090099

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد