Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@13:11:27 GMT

از بودجه ۹۹ چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۳۸۷۸

از بودجه ۹۹ چه خبر؟

مقدمات برای ارائه بودجه سال ۱۳۹۹ تا موعد قانونی فراهم شده و اکنون بودجه‌نویسان به دنبال نهایی کردن لایحه بودجه شرکت‌های دولتی برای ارائه در نیمه آبان‌ماه برای اولین‌بار هستند. از چند ماه قبل انجام مقدمات لازم برای تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ در سازمان برنامه و بودجه آغاز شد؛ به طوری که جلسات ستاد بودجه به منظور بررسی ابعاد مختلف درآمدی و و هزینه‌ای برگزار شد و در اهم آن اصلاح ساختار بودجه در دستور کار قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین پیگیری‌ها در رابطه با وضعیت تدوین لایحه بودجه سال آینده نشان می‌دهد که تقریبا جلسات اصلی به پایان رسیده و اکنون کمیته بازبینی هزینه‌ها در حال بررسی است. از سوی دیگر به زودی تنظیم تبصره‌ها و در ادامه احکام بودجه نیز آغاز خواهد شد. اما این روزها سازمان برنامه و بودجه تدوین لایحه بودجه شرکت‌های دولتی را در اولویت کاری دارد، چراکه امسال برای اولین بار قرار است بودجه شرکت‌های دولتی حدود یک ماه زودتر از بودجه کل کشور به مجلس ارائه شود و با همکاری دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا چندی پیش سازمان برنامه و بودجه دستورالعمل مربوط به شرکت‌های دولتی را ابلاغ و مکلف شدند وضعیت عملکرد بودجه سال گذشته، شش ماهه اول امسال و پیش‌بینی بودجه سال آینده خود را به سازمان ارائه کند. ظاهرا تا آخر هفته آینده کلیات بودجه شرکت‌های دولتی در هیات دولت بررسی و برای ارائه به مجلس آماده می‌شود. اما به دلیل شرایط خاص بین‌المللی و تغییراتی که در منابع نفتی ایجاد شد بودجه سال آینده متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود؛ به طوری که اصلاح وضعیت درآمدی و هزینه‌ای هدف‌گذاری شده است. از این رو منابع نفتی سهم بسیار پایینی از منابع عمومی در سال آینده دارد و قرار است فقط به بودجه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند. در اعتبارات هزینه‌ای که عمده آن به حقوق و دستمزد اختصاص دارد از درآمدهای جایگزین مانند افزایش مالیات از طریق بالابردن پایه‌های مالیات و تعاریف جدید مالیاتی از جمله مالیات بر عایدی سرمایه کمک گرفته می‌شود. در عین حال که اصلاح روند پرداخت یارانه‌های پنهان در دستور کار است و احتمالا درآمدهای این بخش به عنوان جایگزینی برای درآمدهای نفتی در اعتبارات هزینه‌ای و سایر بخش‌ها خواهد بود. این در حالی است که در اصلاحات انجام شده در بودجه آنچه که ماهیت یارانه‌ای در هزینه و اعتبار دارد قرار است به تبصره هدفمندی یارانه‌ها منتقل شود تا یارانه‌ها به طور شفاف‌تری در بودجه قرار گیرد. در عین حال که بودجه دو سالانه آماده می‌شود و در کنار لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی‌های سال ۱۴۰۰ نیز ارائه خواهد شد. در مجموع لایحه بودجه۱۳۹۹ تا نیمه آذرماه آماده و به مجلس ارائه شود. /ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، داوود منظور در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی نوشت: با هدف تمرکز زدایی در بودجه، اعتبارات طرح‌های استانی تملک دارایی‌های ثابت با ۳۰ درصد رشد از ۱۲۰ به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون رئیس جمهور افزود: همچنین با افزایش تعداد طرح‌های استانی ویژه از ۳۸۷ به ۹۵۹ طرح، امکان نظارت استانداران بر اجرای طرح‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود