Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@20:35:13 GMT

مسافران در هواپیماها چگونه پذیرایی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۴۰۰۸

مسافران در هواپیماها چگونه پذیرایی می‌شوند؟

سفر با هواپیما همیشه لذت‌های خاصی را با خود به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تیک بان، یکی از نکاتی که برای افراد مختلف بسیار حائز اهمیت است، نحوه ارائه خدمات شرکت‌های هواپیمایی مختلف هنگام پرواز است. احساس راحتی در زمان سفر برای تمامی مسافران مهم است. هر چه میزان این آرامش بیشتر باشد، میزان رضایت از سفر نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید به نوع کلاس پروازی، شرکت‌های هواپیمایی و هواپیما توجه شود، زیرا با توجه به این سه مورد نحوه ارائه خدمات و امکانات با یکدیگر متفاوت خواهد بود. شرکت‌های هواپیمایی مختلف برای ارائه خدمات خود کترینگ‌هایی را به وجود آورده‌اند تا بتوانند به‌وسیله آن‌ها رضایت اکثر متقاضیان خود را جلب کنند. این کترینگ وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران را به عهده‌ دارند. در این کترینگ‌ها سعی می‌شود غذاهایی با انواع سلیقه‌ها و ذائقه‌ها ارائه شود. برای تهیه غذا در کترینگ از بهترین و مناسب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. اگر مایلید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه ارائه خدمات هواپیماها در سفرهای پیشرو داشته باشید، با ما همراه شوید.

از کترینگ‌ها و نحوه کارشان بیشتر بدانید

اولین مقوله‌ای که درباره کترینگ‌ها باید بدانید و برای بسیاری از مسافران مهم است، کیفیت غذا و انواع آن در کترینگ است. نوع غذاهای هواپیما با توجه به بازه زمانی پروازشان با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از آنجایی‌ که امکان آشپزی در هواپیما وجود ندارد. غذا در آشپزخانه‌های مخصوص تهیه و تولید شده و با ماشین‌های مخصوص به داخل کابین انتقال داده می‌شوند. البته این شرایط در پروازهای چارتر خصوصی امکانات متنوع‌تری خواهد داشت. به همین خاطر می‌باشد که بلیط چارتر طرفداران پروپاقرص خود را داراست. این غذاها با توجه به سلیقه و ذائقه‌های مختلف بوده و برنامه‌ریزی خاصی را با خود به همراه دارند. میزان و نوع غذا با توجه به بازه زمانی صبحانه، ناهار، عصرانه و شام با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

در زمان‌بندی صبح معمولاً از شیرینی‌جات و فیبرها برای فراهم‌آوردن انرژی اولیه روز استفاده می‌کنند. غذاهایی که در ظهر سرو می‌شوند بیشتر از پروتئین‌ها استفاده می‌شود و در بازه زمانی شب نیز برای سفری راحت و خوابی آرام فیبرها در برنامه غذایی گنجانده‌ شده است. برنامه غذایی با توجه به فصول و سفرهای داخلی و بین‌المللی متفاوت خواهد بود. در منوی غذایی هواپیماها به انواع رژیم‌های لاغری، مذهبی، گیاه‌خواری نیز توجه می‌شود و برای کسانی که از رژیم‌های خاصی پیروی می‌کنند. متقاضیان می‌توانند تا ۳۶ ساعت قبل از پرواز در هنگام رزرو بلیط هواپیما غذای خود را نیز رزرو کنند.

میان وعده‌ها در هواپیما

غذاها با توجه به کلاس پروازی نحوه ارائه آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به‌طور مثال در کلاس‌های اکونومی غذاها در ظروف یکبار مصرف و ادویه‌جات و دستمال‌کاغذی سرو می‌شود ولی در کلاس‌های دیگر می‌توان حوله را جایگزین دستمال‌کاغذی کرد. در هنگام سفر می‌توانید از میان وعده‌ها هم نیز استفاده کنید. اگر در بازه زمانی صبح سفر می‌کنید، از ساعت نه و نیم تا یازده و نیم صبح و در بازه زمانی ظهر و عصر از ساعت سه و نیم تا شش و نیم میان وعده‌ها سرو می‌شود. سایت تیک بان این امکان را برای شما فراهم ساخته تا بتوانید غذای موردعلاقه خود را در هنگام سفر رزرو کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما غذای هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس