Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:11:42 GMT

مادر شهیدان اصغر و مرتضی بابایی به دیار حق شتافت

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۴۳۵۹

مادر شهیدان اصغر و مرتضی بابایی به دیار حق شتافت

مرحومه خانم مهریه احمدی مادر فداکار شهیدان والامقام اصغر و مرتضی بابایی به علت بیماری و کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش ایرنا، شهید مرتضی بابایی در دومین روز از بهار سال ۱۳۴۱ در روستای قلعه از توابع شهرستان ابهر، دیده به جهان گشود و تا کلاس دوم دوره متوسطه تحصیل کرد و گروهبان یکم شهربانی شد.

وی ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۲ در قصرشیرین توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید اصغر بابایی نیز در اولین روز تابستان سال ۱۳۴۴ در روستای قلعه از توابع شهرستان ابهر، دیده به جهان گشود و تا پایان کلاس دوم دوره راهنمایی تحصیل کرد و با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت.

وی در هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در منطقه جزیره مجنون عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه جا ماند و در ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحومه خانم مهریه احمدی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز پنجشنبه / دوم آبان/ به سمت بهشت حضرت زینب(س) شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود.

استان زنجان سه هزار شهید، هفت هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا زنجان سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز

مراسم استقبال از پیکر شهید سیدعلاءالدین اسدپور؛ از شهدای دوران دفاع مقدس امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پیکر شهید سید علاءالدین اسدپور در میان استقبال مردم وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد. این شهید متولد 20 تیر 1349 بود که در عملیات بیت‌المقدس 7 در تاریخ 23 خرداد 67 در منطقه شلمچه در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

پیکر شهید اسدپور که بعد از تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود، با آزمایش‌های دی‌ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد. 

پیکر این شهید امروز با استقبال مردم و مسئولان از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب وارد شیراز شد و مادر شهید اسدپور پس از 37 سال دوری، فرزند خود را در آغوش کشید.

محفل انس با قرآن کریم با حضور 120 قاری و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امشب، 12 اردیبهشت‌ با حضور پیکر شهید اسدپور در مسجد نصیرالملک شیراز برگزار خواهد شد.

پیکر شهید بزرگوار در نماز جمعه لپویی حضور می‌یابد و جمعه شب هم همزمان با نماز مغرب و عشاء مراسمی با حضور پیکر این شهید بزرگوار در مسجد امام حسن (ع) شهر زرقان برگزار خواهد شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید اسدپور روز شنبه، 15 اردیبهشت‌ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت 15 از مرکز بخش رحمت آباد از توابع شهرستان زرقان آغاز شده و به سمت زادگاهش روستای آغلجو ادامه می‌یابد و در نهایت پیکر شهید در گلزار شهدای روستای کورکی به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری