Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف تاسیس شد تا بتواند صدای مردم را به مسئولان کشور برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفت خسروی زادنبه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایسپا در طول ۱۸ سال فعالیت خود تلاش کرده که صدای مردم و صدای کسانی باشد که ممکن است تریبونی برای بیان خواسته‌های خود نداشته باشند و توانسته نقش رساندن صدای مردم به مسئولان کشور را ایفا کند.

وی افزود: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: این مرکز در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، ضرورت توجه به افکارعمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف تاسیس شد.

خسروی بیان کرد: اصول بنیادین و اساسی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و نظرسنجی، تاکید بر به کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی‌طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت‌های جهادگرانه آنان در فعالیت‌های تحقیقاتی است.

وی اظهار کرد: ایسپا به صورت مرتب در حال رصد جامعه است و از این طریق می‌تواند به تشخیص چالش‌های جامعه در حوزه‌های مختلف پیش از آن که این چالش‌ها تبدیل به بحران شود، بپردازد.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مرکز افکارسنجی سعی می‌کند نقش علمی موثری در برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی ملی متناسب با تخصص خود ایفا کند، بیان کرد: این مرکز در این راه همواره سعی دارد که خود را به دانش روز نظرسنجی مجهز کند و دقت‌های روش‌شناختی خود را افزایش دهد تا با کمترین خطای ممکن بتواند این وظیفه و رسالت خود را به سرانجام برساند.

خسروی تصریح کرد: در واقع نظرسنجی که کار تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران است این کارکرد را دارد که افکار عمومی را در خصوص مسائل مختلف برای نهادهای مربوطه منعکس کند و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیری در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظرسنجی یک نیروی دموکراتیک است، افزود: نظرسنجی کمک می‌کند که شهروندان با ارائه نظرات خود در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

خسروی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های اجتماعی امروز تبدیل به ابزار معاینه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جوامع مختلف شده است، تصریح کرد: در صورتی که نظرسنجی با روش علمی انجام شود ضمن شناسایی واقعیت‌های اجتماعی می‌تواند در فرآیند توسعه، نقش راهنما برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و سیاست‌گذاری‌های بلندمدت را داشته باشد.

وی درباره برنامه‌های ایسپا در خصوص انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص ایسپا نظرسنجی‌های انتخاباتی است و در طی سال‌های گذشته نیز در این زمینه عملکرد موفقی را داشته است.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: به عنوان مثال در انتخابات سال ۹۶ توانستیم نتیجه انتخابات را با کمتر از یک درصد خطا تخمین بزنیم و نتایجش را منتشر کنیم.

خسروی با بیان اینکه امسال نیز رویه این مرکز این است که نظرسنجی‌های انتخاباتی مجلس را داشته باشد، افزود: سعی می‌کنیم تا جایی که بتوانیم مشارکت دستگاه‌های دولتی و خصوصی را جذب کنیم.

وی ادامه داد: ایسپای خراسان جنوبی در سال 97 بیش از 12 طرح نظرسنجی و در شش ماهه نخست امسال، هشت طرح نظرسنجی به صورت استانی و ملی انجام داده است.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از دانشجویان علاقه‌مند به انجام کاره پاره وقت خواست با حضور در ایسپا و گذراندن دوره‌های پرسشگری به جمع پرسشگران این مرکز بپیوندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ايسپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد

ایسنا/گیلان رئیس جمعیت هلال احمر تالش گفت: طرح کاروان سلامت در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان، بسته معیشتی و نیابت در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.

 علی احمدی امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای شعار هفته هلال احمر (با مشارکت شما، سربلندیم) طرح کاروان سلامت در شهرستان اجرا شد.

احمدی گفت: این طرح در قالب خدمات پزشکی و دارویی رایگان به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و با مشارکت ۲ پزشک عمومی، ۲ پزشک متخصص، ۲ پرستار، ۵ نفر از خیرین و ۲۰ نفر از اعضاء داوطلب و پرسنل جمعیت هلال احمر تالش در روستای بسک و روستاهای همجوار بخش مرکزی تالش اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر تالش ضمن تقدیر از مشارکت همه عزیزان در اجرای این طرح خداپسندانه، افزود: در این طرح تعداد ۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیون ریال به همت خیرین در بین خانواده های کم برخوردار و بی سرپرست روستا توزیع شد.

 احمدی گفت: برنامه هایی همچون دیدار با خانواده جانباز جنگ تحمیلی در قالب طرح نیابت، اجرای فضای دوستدار کودک برای کودکان روستا، آموزش همگانی و امداد، کمک های اولیه به ۵۰ نفر از اهالی روستا از دیگر برنامه های اجرا شده در این طرح بود.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات