Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، براساس این نظرسنجی زنان با 74.5درصد بیش از مردان با 71.1 درصد بیننده برنامه‌های تابستان تلویزیون بوده‌اند .

براساس نظرسنجی‌های مختلف مرکز تحقیقات رسانه ملی، میانگین بیننده‌های شبکه‌های مختلف سیما در تابستان از سال 90 تا 98 ،79.9 درصد بوده است.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ، 56.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد مردم مهم ترین دلیل خودرا برای تماشای تلویزیون داخلی ، سرگرمی و تفریح و 33.3 درصد هم کسب خبر و اطلاع عنوان کرده اند.

از نظر حدود 49 درصد مردم سراسر کشور تلویزیون، محبوب ترین رسانه برای آنها بوده است و بعد از تلویزیون ، اینترنت با 18.7 درصد ، شبکه‌های اجتماعی با 17.3درصد ،ماهواره با 8.9 درصد ،رادیو با 4.6 درصد و روزنامه‌ها و مجلات با 1.6 درصد دررتبه‌های دوم تا ششم قرار دارند.

این نظرسنجی رتبه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی را در تابستان امسال این‌گونه اعلام کرده است :

1-شبکه سه سیما 56.3 درصد

2-شبکه یک سیما  42.1 درصد

3-شبکه آی فیلم برون مرزی 40.4 درصد

4-شبکه دو سیما 38.8 درصد

5-شبکه نسیم سیما 32.4 درصد

6-شبکه خبر معاونت سیاسی 30.8 درصد

7-شبکه نمایش سیما 23.4 درصد

8-شبکه ورزش سیما 20.1 درصد

9-شبکه مستند سیما 19.9 درصد

10-شبکه تماشای سیما  19.7 درصد

11-شبکه پنج سیما 16.2 درصد

12-شبکه سلامت سیما 14.3 درصد

13-شبکه قرآن و معارف سیما 13.4 درصد

14-شبکه آموزش سیما 9.7 درصد

15-شبکه چهارسیما 9.3 درصد

16-شبکه افق سیما  7.4 درصد

17-شبکه شمای معاونت استانها 7.1 درصد

18-شبکه امید سیما  7.5 درصد

19-شبکه ایران کالای معاونت مالی و سرمایه انسانی  3.9 درصد

این نظرسنجی از پاسخگویان سوال کرده است: اگر قرار باشد فقط یک شبکه را تماشا کنید، کدام شبکه را انتخاب می‌کنید ؟ که 39.6 درصد شبکه سه سیما ،14.8 درصد شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی،9.5 درصد شبکه یک سیما،8.2 درصد شبکه خبر معاونت سیاسی و 5.1 درصد شبکه نسیم سیما را به عنوان تنها انتخاب خود اعلام کرده اند.

براساس اعلام مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما، نتایج نظرسنجی از مخاطبان کودک درباره شبکه کودک و برنامه‌های کودک شبکه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد .

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می دهد درفصل تابستان میانگین مدت تماشای برنامه‌های سیما 2 ساعت و 19 دقیقه درشبانه روز بوده و ساعت 9 تا 11 شب پربیننده ترین ساعاتی بوده که مردم پای تلویزیون نشسته اند .

براساس این نظرسنجی از حدود 27 درصدی که بیننده برنامه‌های تلویزیون درتابستان نبوده اند ،23.8 درصد علاقه نداشتند ،22.6 درصد وقت نداشتند ،17 درصد تماشای برنامه‌های ماهواره ای ،11.1 درصد جالب نبودن برنامه‌های سیما و 9.5 درصد هم استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ازدلایل خود برای ندیدن برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون صدا و سیما بیننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند