Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@20:03:28 GMT

صادرات ۶ ماهه فولاد بیش از ۵.۸ میلیون تن ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۳۰۱

صادرات ۶ ماهه فولاد بیش از ۵.۸ میلیون تن ثبت شد

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران میزان صادرات ۶ ماهه نخست امسال را پنج میلیون و ۸۹۷ هزار تن ثبت کرد که از این رقم ۶۱.۸ درصد اختصاص به فولاد خام (میانی) و ۱۸.۵ درصد میلگرد دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بر پایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، صادرات تولیدات فولادی در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و ۸۷۶ هزار تن رسید که نسبت به ۶ ماهه ابتدایی ۹۷ رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مجموع صادرات فولاد میانی (خام) برابر با چهار میلیون و ۲۱ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۴۳ درصد افزایش دارد.

بر پایه این آمار در مدت زمان فروردین تا شهریورماه امسال تولید شمش فولادی در قالب بیلت و بلوم به رقم ۲ میلیون و ۹۶۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

صادرات اسلب فولادی هم به رقم یک میلیون و ۵۴ هزار تن رسید که در مقایسه با یک میلیون و ۲۳۸ هزار تن عملکرد سال گذشته، افت ۱۵ درصدی یافت.

بررسی آماری جداول مزبور گویای آن است که صادرات آهن اسفنجی نیز در دوره مورد بررسی ۶۰۵ هزار تن شد که در مقایسه با رقم ۳۷۴ هزار تن مربوط به ۶ ماهه نخست ۹۷ رشد ۶۲ درصدی دارد.

سهم آهن اسفنجی از کل صادرات ۶ ماهه امسال ۹.۳ درصد است که پس از فولاد میانی و میلگرد، جایگاه سوم را در جدول صادرات به خود اختصاص داده است.

میزان میلگرد صادراتی در نیمه نخست امسال به یک میلیون و ۲۰۱ هزار تن رسید و نسبت به ۶۳۷ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته ۸۹ درصد رشد دارد.

صادرات مجموع مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع) در ۶ ماهه امسال به یک میلیون و ۳۹۸ هزار تن رسید که در مقایسه با ۸۳۹ هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش دارد.

صدور مجموع مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد، ورق پوششدار) نیز در دوره این گزارش به رقم ۴۷۸ هزار تن رسید که در مقایسه با رقم ۵۳۰ هزار تن مربوط به دوره مشابه سال گذشته، افت ۱۰ درصدی دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی روزنامه اصفهان کانون های مساجد روزنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجیره فولاد تولید فولاد فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت

داده‌ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.

به گزارش ایسنا، اقتصاد در سه ماهه اول رشد اندکی داشت و تولید ناخالص داخلی ۰.۲ درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی در شرایط تعدیل شده افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد ۰.۱ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

اداره آمار آلمان، داده‌های سه‌ماهه آخر سال گذشته را به‌جای کاهش ۰.۳ درصدی که قبلا گزارش شده بود، ۰.۵ درصد کاهش داد. رقم بالاتر از حد انتظار، دیدگاه مشترک اقتصاددانان مبنی بر اینکه ضعف‌های ساختاری بهبود آلمان را محدود می‌کند، تغییر نمی‌دهد.

اقتصاد آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، در میان همتایان بزرگ خود در منطقه یورو در سال گذشته ضعیف‌ترین بود، زیرا هزینه‌های بالای انرژی، سفارش‌های ضعیف جهانی و نرخ‌های بهره بالا بی‌سابقه بود. اگرچه انتظار می رود تورم در سال جاری کاهش یابد اما پیش‌بینی می‌شود که رشد نسبتا ضعیف باقی بماند. هفته گذشته دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری از ۰.۲ درصد به ۰.۳ درصد افزایش داد.

انتظار می‌رود که مصرف خصوصی به شتاب رشد کمک کند زیرا انتظار می‌رود دستمزدهای واقعی در بازار کار  افزایش یابد. داده‌های اداره آمار این کشور نشان داد که خرده‌فروشی آلمان در ماه مارس بیش از حد انتظار افزایش یافته است، که نشان‌دهنده بهبود مصرف در پایان سه‌ماهه و نویدبخش خوبی برای کل اقتصاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی