Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:51:36 GMT

برگزاری همایش رابطان پدافند غیرعامل در سمنان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۳۶۲

برگزاری همایش رابطان پدافند غیرعامل در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان صبح امروز 2 آبان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه همایش رابطان پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌های استان سمنان هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود، تأکید کرد: سخنرانی فرمانداران در نماز جمعه، برگزاری مانورهای مختلف درزمینهٔ سایبری، شیمیایی، کاربردی، بیوتروریسم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز ثقل در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای برنامه‌های ورزشی، هنری و پیاده‌روی همگانی از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل و نهادینه کردن این امر در بین مسئولان، کارکنان و آحاد مردم با اجرای برنامه‌های ویژه است که در این راستا یکی از راه‌ها کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه است زیرا در امر اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل مؤثر هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰ عنوان ویژه‌برنامه تاکنون برای هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا خواهد شد متذکر شد: پدافند غیرعامل یک راهبرد اصولی و امنیتی در کشور است، زیرا  پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی در سطح کشور محسوب می‌شود که اطلاع و آگاهی مردم در آن اهمیت دارد.

کارخایی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل موجب می‌شود تا ما بتوانیم زیرساخت‌هایمان را در برابر تهدیدات مصون نگه‌داریم، یادآور شد:  زمینه مشارکت مردم در برنامه‌های پدافند غیرعامل باید گسترش و توسعه یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان متذکر شد: آغاز برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، هم‌زمان با چهارشنبه هشتم آبان ماه، با سالروز پدافند غیرعامل در هنرستان فامیلی سمنان با حضور استاندار و مسئولان و سردار مهدی پور معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور خواهد بود و  مانور سایبری، صبحگاه مشترک و نمایشگاه جانبی از تجهیزات شهرداری و آتش‌نشانی سمنان در زمره برنامه‌های این روز است.

به گفته وی؛ تشکیل شورای پدافند غیرعامل و تشکیل کارگروه‌های ۱۲ گانه پدافند غیرعامل، تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های پدافند غیرعامل، دیدار با علما و ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از دیگر اقدامات هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر در سطح شهرستان‌های استان هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد وافزود: رزمایش تخلیه اضطراری و شرایط خطر که سال گذشته در شهر سمنان برگزار شد، امسال در شاهرود برگزار و برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در سطح شرکت گاز استان با حضور و مشارکت هشت استان و مانور قطع فیبر نوری در چند شهر استان سمنان از دیگر برنامه‌هاست.

وی افزود: برگزاری مانور حریق فرضی در حوزه سایبری و رزمایش مشترک با شرکت‌های آبفای گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی برگزاری مانور مشترک شرکت نفت و خطوط لوله و مخابرات شمال شرق، برگزاری مانور قطع برق به‌منظور آمادگی مولدهای برق اضطراری توسط شرکت برق سمنان، مانور اطفای حریق جنگل توسط منابع طبیعی، مانور خرابی آسانسور در چند ساختمان بزرگ استان سمنان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع پدافند غیرعامل برای گروه‌های مختلف مانند هنرمندان و حمایت از آثار نویسندگان و شعرای استان با موضوع پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های این هفته است.

کارخایی یدآور شد: نمایشگاه کاریکاتور با موضوع پدافند غیرعامل و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل عامل در شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن پدافند غیر عامل همایش رابطان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دبیری رییس شورای عالی استان‌ها در همایش بزرگداشت روز شورا در سمنان گفت: مسائل رفاهی و بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.
دبیری با اشاره به پیگیری اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری  افزود: با اقدامات برنامه ریزی شده و در حال اجرا، تمامی سازمان‌های خدماتی زیر نظر شهرداری و شورا قرار می‌گیرند.
استاندار سمنان در این همایش، با بیان اینکه سفر به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار استان به منظور رسیدگی به مطالبات مردمی انجام شده است گفت: در این راستا از ۷۵۶ مصوبه ۵۶۵ اجرا و انجام شده است.
هاشمی ضمن بیان اینکه بودجه حوزه دهیاری به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، افزود: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و ۳۱۰ میلیارد تومان دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود اب در استان تصریح کرد: انشعابات غیر مجاز و جداسازی ابیاری فضای سبز از آب شرب و مدیریت تنش ابی  پیگیری شود.
در این همایش روسا و اعضای شورای شهر روستا و شهر استان سمنان به ارائه گزارش عملکرد و مطالبات خود پرداختند هم چنین در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استان در بخش روستا و شهری استان تجلیل شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • جشن سپاس کارگر در سمنان
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک