Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@02:17:13 GMT

پوشش بیمه پایه سلامت در سیستان و بلوچستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۵۳۷۶

پوشش بیمه پایه سلامت در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از آغاز پوشش بیمه پایه سلامت در سیستان و بلوچستان خبر داد. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا عباسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بیمه سلامت اظهار داشت: در حال حاضر بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان سیستان و بلوچستان در صندوق های کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار، بیمه سلامت ایرانیان و بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صندوق روستائیان و عشایر در استان سیستان و بلوچستان حدود یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت را تحت پوشش بیمه ای قرار داده است تصریح کرد: 370 هزار نفر از جمعیت استان نیز تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

به گفته وی صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه سلامت همگانی رایگان است و حق سرانه بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود در حال حاضر نیز بیمه سلامت استان با 826 موسسه قرارداد دارد که با مراجعه بیماران سرپایی به مطب‌ها 70 درصد فرانشیز و در بخش بستری 90 درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: سالانه بیش از650  میلیارد تومان سازمان بیمه سلامت جهت هزینه‌های درمانی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت می‌کند که بیش از  200 میلیارد تومان هزینه دفترچه ها در کشور است، امیدواریم با راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی این هزینه‌ها کاهش یابد.

اصفهان| حق بیمه سلامت شهرهای زیر 20 هزار نفر فلاورجان حذف شد50 درصد جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتندپرداختی حق بیمه 85 درصد از افراد زیرپوشش بیمه سلامت در استان فارس صفر است

عباسی از آغاز پوشش بیمه پایه سلامت از اول آبان ماه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تمامی افرادی که فاقد پوشش بیمه پایه سلامت هستند می‌توانند از اول آبان ماه جاری(روز گذشته) با مراجعه به سایت سازمان و یا ادارات بیمه سلامت در شهرستان و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس از ثبت نام بر اساس درآمد خانواده‌ها از طریق این وزارتخانه ارزیابی وسع صورت می گیرد براساس این آیین نامه افرادی که درآمد ماهیانه آن‌ها کمتر از 40 درصد حداقل حقوق و دستمزد ماهیانه باشد در دهک 1.2.3 قرار گرفته و به صورت رایگان بدون اعمال دوره انتظار تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اگر درآمد فرد بین 40 تا 100 درصد حداقل حداقل دستمزد باشد در دهک 4 قرار می‌گیرد گفت: این افراد می‌توانند فقط 50درصد حق سرانه را پرداخت کنند و اگر فرد در دهک 5 به بالا قرار گرفته باشد باید تمام حق سرانه را پرداخت و مشغول 10 روز دوره انتظار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد:  بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت که دارای دفترچه هستند اگر بیش از یک ماه از تاریخ انقضای دفترچه بیمه آن‌ها گذشته باشد مشمول 10 روز دوره انتظار می شوند همچنین تمامی خانوارهای فاقد بیمه پایه سلامت مکلف اند حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به بیمه کردن خود و پرداخت سهم خود از حق بیمه در چارچوب مفاد آیین‌نامه وسع اقدام کنند.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد