Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری اعضای باندی خبر داد که با انجام تصادف ساختگی اقدام به سرقت می‌کردند. ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ مدتی قبل تعدادی از شهروندان در تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس عنوان داشتند که افرادی ناشناس در بزرگراه و خیابانهای تهران با ایجاد تصادف ساختگی از آنها مبالغی را اخاذی کرده و تقاضای دستگیری متهمان را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکایتهای اعلامی با موضوع اتهامی "سرقت به عنف" با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی برای تحقیقات تخصصی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق شدند اعضای این باند چهار نفره را شناسایی و متعاقب آن مخفیگاه آنها را در محدوده خلیج‌فارس شناسایی کنند.

در نهایت چهاردهم مهرماه سال جاری اعضای این باند که همگی از اعضای یک خانواده بودند در یک عملیات مشترک توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهم اصلی پرونده که مردی 45 ساله است در اظهارات خود به کارآگاهان، گفت: مدت یک سال است به شیوه تصادف ساختگی از رانندگان خودروهای عبوری در مناطق سعادت‌آباد، پونک، جنت‌آباد، تهرانسر، اتوبان آزادگان و سایر مناطق زورگیری و اخاذی می‌کنیم. اغلب سوژه‌های خود را از بین خودروهای لوکس و گران‌قیمت و با رانندگان جوان و کم تجربه انتخاب و با تمارض طوری رفتار می‌کردیم که افراد متوجه ساختگی بودن تصادف نشوند.

وی افزود: با تشکیل باندهای دو و سه نفره در خیابانها و با کوبیدن عمدی دست خود به آینه بغل خودرو و با "داد و فریادهای دروغین" که از ناحیه دست دچار مصدومیت شدید شده‌ایم، خودروی مدنظر را متوقف و در صورت فرار سوژه، با خودروهای در اختیار (پراید، پرشیا، سمند و پژو 405) به دنبال او رفته و در محلی مناسب با این عنوان که "زدی به مردم و فرار کردی" وی را متوقف و اقدام به اخاذی و سرکیسه کردن سوژه می‌کردیم.

سرهنگ احمد نجفی؛ معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر، گفت: با توجه به دستگیری تمام اعضای این باند و اعتراف صریح آنها، هر چهار متهم با صدور قرار قانونی و دستور قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

وی با بیان اینکه دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان برای شناسایی و تکمیل پرونده قضایی، توسط بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شده از شهروندانی که بدین شیوه و شگرد از آنها سرقت شده و موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، خواست برای پیگیری و تشکیل پرونده مقدماتی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

تهران| ضربات مرگبار به قلب پسر 18سالهنزاع ملکی عموزاده‌ها منجر به قتل 2 نفر در رامشیر شد

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس آگاهی دادسرای سرقت پلیس 110

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس آگاهی دادسرای سرقت پلیس 110 پلیس آگاهی دادسرای سرقت پلیس 110

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی غروب یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه روز شنبه فردی با مراجعه به پلیس آگاهی از ضرب و جرح و سرقت کیف خود خبر داد و ابراز داشت: سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به همراه مدارک داخل کیف مذکور بود لذا با توجه به حساسیت موضوع عملیات شناسایی سارقان آغاز شد.

وی ضمن بیان اینکه پلیس با استفاده از اقدامات فنی هویت یکی از سارقان را شناسایی کرد، افزود: فرد مذکور در منزل پدر بزرگ خود جنوب سمنان دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با بیان اینکه این فرد به همدستی دو نفر دیگر نیز اعتراف کرده است، ابراز داشت: این دو نفر نیز دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

گیلانی با بیان اینکه کینه‌جویی انگیزه سرقت بوده است، تصریح کرد: در ادامه اعترافات عنوان شد که اختلافات مالی شاکی و سارق مربوط به چهار سال قبل است و متهم اصلی با همدستی برادر و دوست خود اقدام به انجام این سرقت کرده بود.

وی افزود: پرونده هر سه متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی ارجاع و این افراد روانه زندان شدند.

کد خبر 6097541

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟