Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید خالقی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در مجموع ۳.۵۷ درصد پرونده های حقوقی ورودی به دادگستری استان کرمان مربوط به طلاق توافقی است.

وی اظهار داشت: تعداد طلاق توافقی در ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۵ مورد بوده که در مدت مشابه امسال با سه درصد افزایش به ۲ هزار و ۶۰۲ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: طلاق به درخواست زوجه در ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۲ هزار و ۸۰ مورد بوده که در سال جاری به ۲ هزار و ۲۳۶ مورد افزایش داشته و با هشت درصد رشد مواجه بوده است.

خالقی عنوان کرد: طلاق به درخواست زوج در ۶ ماه ابتدای سال گذشته  ۴۲۲ مورد بوده است که در ۶ ماه امسال به ۵۴۵ مورد افزایش یافته و در این زمینه شاهد افزایش ۲۹ درصدی بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ورودی پرونده های طلاق در شش ماه سال گذشته ۵ هزار و ۲۷ مورد بوده است که این میزان در ۶ ماه امسال به ۵ هزار و ۳۸۳ مورد افزایش یافته است و ورودی پرونده های طلاق در سال جاری هفت درصد افزایش داشته است.

 رشد ۵.۵۴ درصددی ورودی پرونده ها به دادگستری استان کرمان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: در 6 ماه ابتدای سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۵۸۹ پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده که این میزان در 6 ماه امسال ۲۸۵ هزار و ۵۸۱ مورد بوده است و در این حوزه شاهد رشد ۵.۵۴ درصدی ورودی بوده ایم.

خالقی اظهار داشت: تعداد پرونده های مختومه و خروجی در سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۵۴۱ پرونده بوده که این میزان در 6 ماه امسال ۲۳۸ هزار و ۴۸۱ پرونده بوده است که ۴.۷۸  درصد رشد خروجی را داشته ایم.

وی به شمار پرونده های کیفری نیز اشاره و بیان کرد: در 6 ماه ابتدای سال گذشته ۱۱۰ هزار و ۱۳۱ پرونده کیفری به دادگستری استان کرمان وارد شده بود که این تعداد در نیمه نخست امسال ۱۱۴ هزار و ۳۳۸پرونده بوده و در این زمینه با رشد  ۳.۸۲ درصدی مواجه بوده ایم.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: سرقت موجب تعزیر با  ۱۹.۶۲ درصد بالاترین ورودی در پروند ه های کیفری را به خوداختصاص داده است و ضرب و جرح عمدی با ۱۴.۶۷ درصد، توهین با ۱۲.۹۲درصد، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات با ۱۲.۵۸  درصد و  تهدید با ۱۱.۶۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

خالقی گفت: ۳.۸۴ درصد پرونده های کیفری استان کرمان مربوط به نگهداری مواد مخدر و ۳.۸۳ درصد مربوط به حمل مواد مخدر و سرجمع کل پرونده های ورودی به دادگستری استان کرمان در رابطه با مواد مخدر ۷.۶۷ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد پرونده های حوزه جرائم کیفری مربوط به تخریب، توهین، تهدید و ضرب و جرح عمدی است که نشان می دهد که آستانه تحمل مردم پائین است و زود از کوره در می روند.

وی عنوان کرد: پرونده های حقوقی ورودی به دادگستری کل استان کرمان در 6 ماه ابتدای سال گذشته ۵۵ هزار و ۲۷۸ پرونده بوده که این تعداد در مدت مشابه سال جاری ۶۷ هزار و ۱۱۵ پرونده رسیده است و تعداد پرونده های حقوقی ورودی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۱.۴۱ درصد افزایش داشته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: در حوزه پرونده های حقوقی ورودی به دادگستری کل استان کرمان، مطالبه خسارت دادرسی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، تامین خواسته، مطالبه خسارت تاخیر و تادیه، مطالبه وجه بدهکاری و غیره، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه وجه چک بوده است.

خالقی به اقدامات حوزه فناوری دادگستری کل استان کرمان اشاره و بیان کرد: با آغاز به کار ابلاغ الکترونیکی و ثبت نام ثنا در سطح کشور و استان کرمان، سه میلیون و ۲۵۲ هزار و ۵۲۸ ابلاغ به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد ابلاغ های استان کرمان به صورت الکترونیکی صادر می شود، عنوان کرد: در گذشته به شکل خوشبینانه ۲۵ درصد ابلاغ ها به صورت واقعی ابلاغ می شده و ابلاغ به دست فرد می رسیده است اما در حال حاضر ۸۰ درصد ابلاغ های سامانه ابلاغ الکترونیکی توسط مخاطب مربوطه دریافت می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: یک درصد از پرونده ها به دلیل ابلاغ تجدید می شوند و ۹۹ درصد دادگاه تشکیل می شود زیرا امکان بررسی مشاهده ابلاغ از سوی مخاطب در این سامانه پیش بینی شده است.

۴۱ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کرمان فعالیت دارند

خالقی گفت: در حال حاضر ۴۱ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کرمان فعال و ۱۴ دفتر نیز در حال راه اندازی است.

وی ادامه داد: در شهر کرمان پنج دفتر خدمات الکترونیک قضائی وجود دارد و به زودی ۶ دفتر جدید نیز راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلیه دادخواست های مردم در پرونده های حقوقی در دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی انجام می شود، اظهار داشت: با وجود این دفاتر افراد برای دادخواست در سایر استان ها نیز نیازی به حضور در این استانها ندارند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه ارجاع شکوائیه ها در کشور از سوی برخی دفاتر خدمات قضائی انجام می شود اما کامل نیست، تاکید کرد: ارجاع شکوائیه ها به صورت کامل از روز گذشته دردفاتر خدمات قضائی استان کرمان آغاز شده است و از طریق دفاتر تمامی شکوائیه ها را از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی ارجاع می شوند.

خالقی گفت: ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در دفاتر خدمات  از خدمات بسیار موثر بوده است ۶۱ درصد هزینه های مردم در این بخش کاهش داشته است.

وی با تاکید بر این مطلب که ۵۰ نرم افزار در حوزه معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان نوشته شده است، ادامه داد: استان کرمان در حوزه نوشتن نرم افزار کارشناسان بسیار خوبی دارد و تاکنون سه نرم افزار جذب اختصاصی قضات، سامانه جدید ملاقات مردمی و حقوق شهروندی  از سوی کارشناسان استان کرمان طراحی و در سطح کشوری اجرایی شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: ورودی وکلای دادگستری استان کرمان از ورودی عادی جدا شده و سامانه شناسایی وکلا نیز راه اندازی شده که با استفاده از آن از تاخیر در ورود وکلا جلوگیری می شود.

خالقی ادامه داد: در مجموعه فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان یک هزار و ۹۱۷ کاربر فعال  در ۳۸۹ شعبه دادگستری و ۱۵۰ شعبه حل اختلاف مرتبط هستند.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از دغدغه های مردم رفت و آمد بین مراجع زیرمجموعه قوه قضائیه است، تاکید کرد: مدتی است که تمام مکاتبات بین ثبت اسناد و املاک استان، پزشکی قانونی و زندان به صورت مکانیزه انجام می شود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر قضات استان با ۶۴ دستگاه اجرایی نیز در قالب شبکه دولت مرتبط هستند که برای تحقق این کار، پیگیری های بسیار زیادی انجام شده است.

کرمان جزء پنج استان برتر کشور در پابند الکترونیک است

خالقی با تاکید بر این مطلب که استان کرمان جز پنج استان اول کشور در زمینه پابند الکترونیک است، گفت: پابند الکترونیک برای افرادی که حداقل به سه ماه حبس و حداکثر  تا پنج سال زندان محکوم شده اند، قابل استفاده است و می توان محدوده استانی، شهری و کشوری به نسبت جرم ارتکابی برای آنها تعیین کرد.

وی گفت: در استان کرمان  ۴۰ پابند الکترونیکی دریافت شده که از این تعداد ۲۴ پابند در سطح استان کرمان فعال هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: در حوزه آمار و در سیستم مدیریت پرونده و سامانه سجا تمامی اطلاعات حوزه های قضائی به صورت جمع بندی در بخش های مختلف به عنوان سیستم مدیریتی برای مدیران مربوطه ارسال می شود.

خالقی با اشاره به اینکه سیستم ارتباط ویدئو کنفرانس در استان کرمان به شکلی متفاوت از سایر استان ها اجرایی شده است و این سیستم به زندان نیز متصل است، تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۶۸۵ جلسه به شکل ویدئو کنفرانس در استان کرمان برگزار شده که از این تعداد ۵۷۵ جلسه دادگاه، ۲۲ دوره آموزشی و ۲۰ جلسه ارتباط با زندان ها بوده است.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان در ادامه ضمن بیان این مطلب که با استفاه از سیستم ویدئو کنفرانس ضمن صرفه جویی در هزینه های مالی، از بروز حوادث احتمالی امنیتی، جاده ای و غیره نیز پیشگیری شده است، گفت: با استفاده از این سیستم، بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در این موضوع صرفه جویی شده است.

خالقی ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ نقطه قضائی و ۱۳ نقطه از زندان های استان به سیستم ویدئو کنفرانس و ۸۰ درصد از مجتمع های قضائی، شوراهای حل اختلاف و نیروهای مسلح به فیبر نوری متصل است.

وی تصریح کرد: اتاق سرور با استاندارد بین المللی ISO۲۷۰۰۰ با اماکانات به روز در استان کرمان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد این اتاق سرور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت : نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهاد‌های خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران