Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@08:18:22 GMT

اقدامات وزارت دفاع برای بومی‌سازی خودرو

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۶۳۳۱

سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با مهر درباره آخرین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت خودرو، گفت: این وزارتخانه به دنبال بومی‌سازی قطعات خودروست و تاکنون اقدامات درخوری را در این راستا انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه خودرو شامل ۱۲۰۰ قطعه است که ۴۷۱ قطعه آن وارداتی است، متذکر شد: اخیرا نمایشگاهی برگزار و از قطعه‌سازان دعوت شد و با کسانی که توانستند قطعات خودرو بسازند، قرارداد انعقاد شد و همچنین بخشی از کار را هم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دست گرفت تا واردات قطعات خودرو کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیاری از قطعات خودرو را که تا چندی پیش وارداتی محض بود، تولید می‌کند و اگر در این زمینه به تولید انبوه برسیم، قیمت خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

حسینی‌کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادامه تولید قطعه‌ داخلی امکان بازگشت قیمت خودرو به حالت قبل وجود دارد، اظهار داشت: شاید قیمت‌ها به گذشته بازنگردد اما با افزایش تیراژ تولید خودرو، سیر نزولی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از سوی دیگر با پیش فروش‌هایی که انجام می‌شود، مشکل نقدینگی خودروسازان نیز به مرور حل خواهد شد و بازار خودرو تا حدودی به ثبات می‌رسد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین