Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نیماژ دومین چاپ کتاب «متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» نوشته کانتن میاسو و ترجمه زنده‌یاد مدیا کاشیگر را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۷۲ صفحه و بهای ۱۲ هزار تومان منتشر کرد. چاپ نخست این کتاب نیز در سال گذشته (۱۳۹۷) با همین مشخصات در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

این کتاب یکی از مجلدات مجموعه «استخوان‌های روح» است که با دبیری و سرویراستاری روزبه صدرآرا در نشر نیماژ منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه دفترهایی‌ است در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن و سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به‌دست دهد.

 از دیگر مجلدات منتشر شده این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «محبوس در هزارتو یا مذاب در آسمان: قطعاتی روان‌کاوانه در باب هنر مدرن» نوشته شهریار وقفی‌پور، «فرار به مهلکه؛ تمرین‌هایی در کار تئوریک» نوشته روزبه صدرآرا، «مدرنیسم؛ پنج خوانش سیاسی» اثر تری ایگلتون و فردریک جیمسون، ترجمه محمدعلی جعفری، «میراث فرانسوی نیچه: تبارشناسی پساساختارگرایی» نوشته آلن‌دی. شریفت و «فهم پساساختارگرایی» نوشته جیمز ویلیامز، هر دو با ترجمه سیدمحمدجواد سیدی، «فروید و غیراروپایی‌ها» اثر ادوارد سعید و ترجمه نوید حمزوی و «جنگ‌های حافظه: بازگشت به متن فرویدی» نوشته فیل مولن، سوزی اوربک و اشلی کانوی، ترجمه سپیده معتمدی.

«کانتن میاسو» در زمره نسل نوجو و خط‌شکنی است که می‌کوشد نسبت و درک رادیکالی از دو حوزه فلسفه و علم را تولید کند و وجوه اشتراک و افتراقشان را بسنجد. کتاب «متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» او در واقع یک بیانیه یا مانیفست فلسفی درباره هستی یا وجود در خارج از قلمرو فهم فلسفی است که ریشه‌های علمی تخلیل فلسفه‌های وجود را بررسی می‌کند.

میاسو زاده ۱۹۶۷ است و نام او نخستین بار در سال ۲۰۰۶ با انتشار نخستین کتابش به نام «پس از پایانایی: جستاری در ضرورتِ ناضرورت» که با مقدمه‌ای به قلم آلن بدیو در دسترس مخاطبان قرار گرفت. برای آلن بدیو، میاسو راهی تازه را در فلسفه شناخت می‌گشود که آنتی‌نومیِ کانتی میان شک گرایی و جزم اندیشی را پشت سر می‌گذاشت. اندیشه میاسو اما مخالف سرسختی مانند اسلاوی ژیژک دارد که در کتاب مهم‌اش با نام «کمتر از هیچ: هگل و سایه ماتریالیسم دیالکتیکی» نقدهایی را بر او وارد کرد.

«متافیزیک و گمانه سازی جهان های برون علم» شامل چهار بخش به ترتیب با این عناوین است: «گمانه سازی علمی و گمانه سازی برون علم»، «دو بازی بیلیارد: هیوم و آسیموف»، «استنتاج استعلایی و سه گونه جهان برون علم» و «گمانه سازی برون علم و روایت».

کد خبر 4755125 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر نیماژ مدیا کاشیگر تازه های نشر بازار نشر تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب ادبیات جهان رایزنی فرهنگی اربعین 98 اربعین حسینی ادبیات نمایشگاه کتاب فرانکفورت گردشگری جایزه ادبی تجدید چاپ بازار نشر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»

به گزارش مبلغ شاید عجیب باشد ولی امروزه متکلمان و فیلسوفان دین در کشورهای مختلف، توجه ویژه ای به دانش فیزیک پیدا کرده اند و از موضوعاتی مانند تنظیم دقیق ثابت‌های جهانی گرفته تا مکانیک کوانتومی، نسبیت و کیهان‌شناسی را با دقت دنبال می کنند.

کتاب «فیزیک خداباوری» اثر جفری کوپرسکی؛ استاد فلسفۀ دانشگاه ایالتی دره ساگیناو آمریکا و ترجمۀ امیرمسعود جهان بین است که توسط نشر پارسیک به چاپ رسیده است.

ابن واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که پر کردن شکاف بین زمینه ها ی دینی و فیزیکی مشکل است. کسانی که در دین و علوم انسانی هستند معمولا فقط در سطح عمومی با علوم ریاضی تعامل دارند و فیزیکدانان اغلب متافیزیک و دین را نادیده می گیرند.

کتاب «فیزیک خداباوری» یک حد وسط مهم و ضروری بین این رشته‌ها را بیان می‌کند و تحلیلی انتقادی از روش‌های درهم تنیده شدن فیزیک در موضوعات دینی ارائه می‌کند.

نویسنده در این کتاب سعی کرده با شفاف‌سازی استدلال‌های اغلب پیچیده، طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش دهد که شامل کنش الهی، اراده آزاد، برهان تنظیم دقیق، طبیعت‌گرایی، قوانین طبیعت، رابطه بین علم و دین، و بحث بر سر طراحی هوشمند می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899036

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها