Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-04@04:36:45 GMT

توصیه مهم پلیس راهور به خریداران خودرو

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۶۵۲۵

صراط:

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: خریداران خودرو برای جلوگیری از مشکلاتی احتمالی، قبل از نقل و انتقال به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

به گزارش پلیس راهور، سرهنگ علی محمدی روز پنجشنبه با اشاره به لزوم مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو به روش وکالت‌نامه و قول‌نامه افزود: برخی از خریداران و فروشندگان خودرو متاسفانه قبل از اینکه تعویض پلاک انجام دهند و اصالت خودرو مشخص شود اقدام به نقل و انتقال خودرو به روش های مختلف می‌کنند که در زمان تعویض پلاک ممکن است مشکلاتی را برای خریدار یا فروشنده به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ممکن است فردی قصد فروش خودروی سرقتی داشته باشد و ارکان اصلی (شاسی، موتور و... ) آن را با یک خودروی تصادفی و اوراقی تعویض کرده باشد و با سند نمره کردن آن، خودرو را بفروشد. باتوجه به اینکه این قبیل مشکلات صرفاً در مراکز تعویض پلاک قابل کشف است، درصورت مراجعه فرد پیش از هرگونه تبادل وجه فاقد اصالت بودن خودرو کشف می‌شود اما در غیر این صورت فرد خریدار ضرر می‌کند زیرا امکان دارد فروشنده حتی با هویت جعلی اقدام به فروش خودرو کرده باشد.

محمدی با اشاره به دیگر مشکلات عدم مراجعه به مراکز تعویض پلاک قبل از نقل و انتقال خودرو گفت: ممکن است خودروی فروخته شده خلافی زیادی داشته باشد و هنگام فروش گواهی عدم خلافی جعلی داده باشد که در این صورت وقتی خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، متوجه خلافی زیاد خودرو می‌شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اضافه کرد: امکان دارد دستور توقیف خودروی خریداری شده توسط مراجع قضایی در سامانه شماره گذاریثبت شده باشد (مانند اختلافات و شکایات مالی، تخلفات امنیتی که وقتی شکایتی صورت می گیرد، دستگاه قضایی دستور توقیف اموال صادر می‌کند) و زمانی که خریدار برای تعویض پلاک مراجعه می‌کند، پلیس به خریدار خدمات نمی‌دهد و خودرو را توقیف می‌کند.

سرهنگ محمدی درباره اهراز هویت در مراکز تعویض پلاک، اظهار داشت: هویت فرد در سامانه ثبت احوال به صورت آنلاین استعلام می‌شود تا هویت فردی که خودرو را برای تعویض پلاک آورده یا وکالت فروش دارد، جعلی نباشد، بنابراین توصیه ما این است که خریداران خودرو حتماً قبل از تسویه مالی با فروشنده خودرو به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها

فروشگاه هایپر تخصصی سرای ایرانی به منظور حمایت از کالای ایرانی، صرفه جویی در زمان و تسهیل در امر خرید برای مشتریان، با ارائه کالا‌هایی با کیفیت بالا و همچنین قیمتی مناسب فعالیت می کند.

سرای ایرانی طرحی تحت عنوان فروش اقساطی کامیونت و کشنده با نام سرای خودرو ایجاد کرد تا خودرو‌های با کیفیت و با قیمت‌های مناسب به فروش برساند. 

اما به گفته شهروندخبرنگار ما کامیونت هایی که  از بهمن ماه سال گذشته تحویل داده شده است تاکنون پلاک گذاری نشده است و پیگیری های متقاضیان نتیجه ای نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به آن شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام من از آذر ماه ۱۴۰۲ کامیونت از سرای ایرانی ثبت نام کردم و بهمن ماه تحویل گرفتم. ۶ قسط آن هم از جیب پرداخت کردم. هیچ کس جواب گوی ما نیست که چرا پلاک نمی‌شود. پیگیری‌های ما به نتیجه نرسیده است. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • لوازم یدکی رنو
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست