Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهراسادات صولتی مسئول انتظامات مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: خدام این مکان به دعوت یکی از طلاب مجمع آیت‌الله شاهرودی برای خادمی و خدمت به زوار اربعین به اینجا آمدند.

وی با اشاره به اینکه حدود 5 سال است که در مجمع آیت‌الله شاهرودی زوار اربعین می‌آید، عنوان کرد: در ایام اربعین روزانه 4000 نفر در مجمع آیت‌الله شاهرودی زوار پذیرش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول انتظامات مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف عنوان کرد: از سال 93 هرسال به زیارت اربعین می‌آیم و با کمال میل انتظامات و خدامی اینجا را قبول و خدمت خود را به امام زمان(عج) هدیه کردم، برای خدمت‌رسانی نیاز به تخصص خاصی نیست و همین که صبر و حوصله برای زوار خسته داشته باشی، کافیست.

صولتی خاطرنشان کرد: زمانی که پیاده‌روی اربعین می‌رفتم، بعضی از خدام با خشونت رفتار می‌کردند و همیشه با خود می‌گفتم، اگر زمانی خادم شوم هیچوقت با زوار چنین برخوردی نخواهم داشت، الان که در اینجا خادم هستم می‌فهمم، خادم باید خیلی صبور باشد و صبور بودن از ویژگی‌های من است و خداروشکر به‌راحتی با برخورد زوار کنار می‌آیم.

وی تاکید کرد: همین که زوار برای ما دعا می‌کنند و یا به زبان می‌گویند «الهی هرچه از خدا می‌خواهی به تو بده» حال ما خوب می‌شود.

مسئول انتظامات مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف بیان کرد: یکی از خاطره‌های قشنگ من مربوط دو خانم سادات است که به من گفتند که می‌خواهند لباس بشویند و از من کمک خواستند، من تا به حال با دست لباس نشستم، اما به آن‌ها گفتم لباس‌هایتان را بدهید. لباس‌هایشان را به خانه یکی از طلاب بردم و در آن‌جا لباس‌ها را با ماشین لباسشویی شسته و خشک کردند و وقتی لباس‌ها را به آن دو خانم دادم، من را کلی دعا کردند.

وی در خصوص تلخ‌ترین اتفاق مجمع آیت الله شاهرودی گفت: چند هفته قبل دختر 15 ساله‌ای با اقوام خود برای اسکان در نجف به اینجا آمد، چند روز بعد طوفان شدیدی در نجف آمد و همان روز این دختر با اقوام خود به قبرستان وادی‌السلام رفته بودند. طوفان شدت پیدا می‌کند و یکی از میله‌های داربست آن‌جا به دختر برخورد کرده و فوت می‌کند.

صولتی ادامه داد: زن عمو این دختر برای ما تعریف کرد که چند دقیقه قبل از این اتفاق، این دختر در قبرستان برای خودش سنگ قبری کشیده بود. پدر و مادر این دختر به نجف می‌آیند و وقتی گریه و ناله‌های دردناک مادر دختر را دیدم، فهمیدم که مرگ فرزند قبل مرگ والدین بسیار سخت است.

مسئول انتظامات مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف عنوان کرد: چند روز پیش خانمی پیش من آمد و گفت من دمپایی خریدم و کفشم را لازم ندارم، اگر کسی از زائرین کفشی گم کرده بود، این کفش را به او هدیه بدهید. حدود یک ساعت بعد خانمی پیش من آمد و گفت کفشم را گم کردم و به دنبال یک دمپایی می‌گردم و من همان کفش را به او دادم و برایم جالب بود که کفش کاملا اندازه پا آن خانم بود.

وی با بیان اینکه این مجمع کم‌کم در حال خالی شدن است و عجیب دلم می‌گیرد، اظهارکرد: ما مهمان‌های زیادی از کشورهای مختلفی مانند هامبورگ، آلمان، کویت، سنگاپور، فرانسه و... داشتیم که کاملا به زبان فارسی مسلط بودند.

این مسئول انتظامات مجمع آیت‌الله شاهرودی بیان کرد: متاسفانه بعضی از هموطنان ما آداب زوار بودن را رعایت نمی‌کنند و به خود اجازه می‌دهند تا به وسایل‌های موکب و یا محل‌هایی که در آن‌ها اسکان دارند را خراب کنند، این فرهنگ و طرز برخورد اصلا صحیح نبوده و در شان زائر امام حسین(ع) نیست.

یکی دیگر از خدام مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: همیشه آرزو داشتم خادم زوار امام حسین(ع) باشم.

وی ادامه داد: من و گروهی که در اینجا مستقر هستیم اولین سالی است که برای خدامی به اینجا آمدیم و از خدا ممنونم که حضرت امیرالمومنین(ع) و پسر بزرگوار آن حضرت، من را برای خدمت به زوار خود دعوت کرد.

این خدام عنوان کرد: از ابتدای ماه صفر به مجمع آیت‌الله شاهرودی در نجف آمدیم و در بدو ورود، به زیارت دوره‌ای در شهرهای کاظمین، سامرا و کربلا رفتیم، هرشب جمعه نیز ما را برای زیارت به کربلای معلی می‌بردند و بسیار دوست داشتم جزء زائرین پیاده امام حسین(ع) باشم، اما همین که توانستم به زائرین امام حسین(ع) خدمت کنم، بسیار راضی و خوشحال هستم.

وی با اشاره به اینکه بهترین خاطره‌های من تک تک لحظات است که در اینجا حضور دارم خاطرنشان کرد: همیشه از خدا می‌خواستم خادم امام حسین(ع) باشم و امیدوارم همیشه خادم بمانم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی زائران اربعین کربلای معلی مجمع آیت الله شاهرودی نجف اشرف ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۶۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد